powermeet!

i helgen är det powermeet i västerås. powermeet innebär att folk kommer från när och fjärran med sina snygga gamla bilar, typ t-birds och buicks och sånt. jag älskar gamla bilar! dom är så fina!
innan jag hoppade på 804:an var jag och kompis erik och kollade på cruisingen. det var dom fina bilarna som cruisade då. inga moonande raggare alls. trodde iaf jag skulle få se ngn rumpa, men inte det. pryda alla är helt plötsligt!

jag skulle vilja ha en gammal bil, typ volvo amazon eller nåt, fast med en ny motor som har lite mer hästar (har en häst bara en hästkraft? och om det är ponny, har den då ponnykrafter?) och inte dödar miljön en massa. den skulle vara alldeles blank och jag skulle putsa den. och tvätta den. och klappa den.
..och förmodligen prata med den också.


en sån här vill jag ha! varför är dagens bilar inte såhär fina..? yyyyl!

jag tycker det var synd att inte bilfolket hade piffat till sig mera. lite rockabilly hade verkligen varit på sin plats. jeans, spetsiga skor, skjorta och den rätta frisyren. det är betydligt snyggare än raggarmodet med skinn- eller jeansväst och jeans med snusdoseslitningar på fickorna.

 
jeansvästar och fårrd eller skinnjackor och thunderbirds?

nu ska jag typ sova. eller nåt. gäller att passa på. var länge sedan jag var hemma och ugglade en fredag. i like uggling!

ia

låt: josh rouse - straight to hell
inte direkt powermeet-musik. men fint.. finns
här!

Kommentarer
Postat av: Syster Dyster

Tänkte gå på det förra året när jag jobbade där men blev aldrig av. Men det pratades en hel del om det i fikarummet. åh, tänk när man hade fikarast...

Postat av: huvet

Jag föredrar skinnjackor och t-birds! eller mustang... Har en kompis som ska dit han kör med jeansväst och är nog inte helt främmande för mooning (skulle jag kunna gissa)... och har en inte sa jättefixad buick... Det var allt. Kram fran Österrike där det inte alls är sa varmt som det borde :/

2007-07-07 @ 15:16:00
Postat av: Desssssssssssssssssss

Rockabilly folket kom på lördagen ;P Tyvärr var det nog också dom som visade röven, men hey! Det är bara pmb en gång om året!

2007-07-10 @ 15:16:40
URL: http://desireandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback