en trevlig fredag på det stora hela..

igår var jag och kollega o helga natt på bryggan. det hela började finfint med maxhamburgare, och slutade på samma sätt också för den delen.. det är vi som får max i uppsala att gå runt!

vi trodde det skulle vara milslång kö till bryggan. det var det ej. det var ingen kö alls. alltdå kunde vi sätta oss på gräsmattan bakom och i lugn och ro intaga vår medhavda dricka. mysigt värre!

inne på bryggan blev vi bjudna på diverse alkohol, så åtminstone jag blev aningens mer salongsberusad än planerat.. i början protesterade vi lite mot att bli bjudna men när personen i fråga köpte drinkarna ändå så tyckte vi att det var lika bra att dricka upp. prima rom och cola får inte gå till spillo!

vi gjorde även att besök uppe på dansgolvet. först skuttade vi fram till dj:n och försökte önska en låt. nu kommer jag inte ihåg vad det var vi ville höra, men förmodligen ngn liten indiepoppig historia om jag känner oss rätt..
dj:n påstod dock att han bara spelade house under kvällen och då försökte vi önska amy winehouse istället. konstigt nog funkade inte det heller.. fnys. det var tydligen bara viss house som dög där.

efter lite skuttande, lite konverserande med folk och lite minglande och vinglande så blev vi utschasade därifrån. dom påstod att dom stänge. vi begav oss då till max. nu är vi så betingade (eller vad det nu heter på psykologiska) att äta på max efter utgång så det blir inte ens några diskussioner om saken längre..

idag har jag lite ont i huvudet. ynka. jag har dock druckit ungefär tre liter vätska så jag planerar att vara kurerad snart..

adjö

ia

tar mig friheten att peta in några ynka bilder/ helga

gräsmatta utanför med varsin funflask (rom-o-cola-blandning och rosévin)

inne-ute på bryggi


nästan halva ia, helga, linus på linjen och cecilia (det var tydligen svårt att få med alla fyra på en bild)


låt: samuraj cities - all along the shoreline
den här har säkert både jag och o helga natt tjatat om ungefär arton gånger var. här på trevliga
hello! surprise! finns den, och några fler av deras låtar, i alla fall..


Kommentarer
Postat av: bloggkollega

Jaa, det var en sån riktigt rolig Bryggan-utgång och idag har jag druckit enorma mängder icke-alkoholhaltig vätska, men eftersom jag varit i solen kan jag skylla på värmen också. Puss o kram från Slöddertälje

2007-06-09 @ 20:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback