midsommardags

Så var det dags för lite ledighet igen, närmare bestämt en dag. Jag var smart, eller osmart, nog att anmäla mig som frivillig till att jobba midsommardagen. Det har liksom blivit lite av en tradition att jobba midsommarhelgen så jag kunde väl inte riktigt vara utan det. Dock hade det säkert varit väldigt trevligt att festa hela dagen ute i Östhammar i stället, vilket en massa annat folk ska göra. Men jag är int' bitter. Tack vare Cilia blir det nån slags midsommarfirande ändå, Gamla Studentstaden är ju nästan som ute på landet. Dessutom ska det bli rätt trevligt att jobba även om det känns lite oartigt mot min besökande pojkvän

Nåväl (det är ett sjukt bra ord, jag blev inspirerad av Jenny och nu tänker jag börja säga det hela tiden), nu är åtminstone första veckorna på sommarjobbet avklarade och jag börjar precis komma in i det hela men då ska jag minsann vara ledig (vilket visserligen är väldigt välkommet eftersom jag hört rykten om en värmebölja som ska komma snart + att jag behöver all tid jag kan behöva inför flytten eftersom jag äger alldeles för mycket saker och alla dessa saker är helt oordnade på alla sätt och vis...vissa saker vet jag inte ens vem de tillhör, det har varit så många som bott i den här lägenheten så det är svårt att hålla koll..). 
Det är ett mycket trevligt sommarjobb jag har. Jag har blivit förolämpad ("du kommer inte bli nån bra psykolog") och creddad ("dig skulle man inte vilja hamna i slagsmål med, du ser så stark ut", vilket jag visserligen tog som ett skämt och tänkte att det bara var ironi, men det lät faktiskt som om personen i fråga menade det), av samma person.


Fick precis veta att jag klarade tentan och kan nu planera vår Barcelonaresa med gott samvete! Hmm. Det var visst ingen bedrift att få godkänt.  Alla klarade tentan. 17 av 51 hade alla rätt. Detta säger en hel del om svårighetsnivån på våra tentor och hur snälla lärarna är när de rättar. Man är så van vid att det är löjligt lätt att klara sig så om det väl kommer någon svår tenta nån gång så kommer man väl inte vara beredd på det och alla kommer bli kuggade. Eller också är vi bara överambitiösa. Fast lite feedback på saker man gör skulle ju inte skada, annat än att allt bara är så himla bra hela tiden.


Nu fick jag akut tandvärk. Bäst att sluta blogga. Jag försökte hitta nån trevlig midsommarbild, men det närmaste jag kunde komma nåt som liknar ett midsommarfirande var den här och det var i augusti (jag har som sagt jobbat de flesta midsomrar på sistone, fast för två år sen gick jag och Lisa aldrig och la oss...vi satt nere vid Maren i Slöddertälje och matade änder med chips och pratade med parkarbetarna som började jobba klockan sju..det var underbart):

 

Ia, Lisa, sallad, färskpotatis och kött (observera den blå gin-och tonic-drinken) på Jennys uteplats på Åland. Lovely.


Trevlig midsommar alla bloggläsare!


Helga

The Rosebuds - Blue Bird
rätt så tufft låtnamn, upphittade på ännu en bra
musikblogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback