högsommarvärme i mars

Cyklar längs Fyrisån vid ettiden och åkanten är fullpackad av människor med glassar och nästan inga kläder. Jag kommer nästan inte fram med cykeln för allt folk, det är så man skulle kunna missta det för en strandpromenad på Mallorca under högsäsong.
 
                      
en medelhavsö i juli eller uppsala den 27 mars?


Efter eftermiddagens föreläsningar gick jag och Lina hem och lekte wisc-leken i solen på min balkong. Wisc-leken går ut på att den ena (i det här fallet jag) spelar barn och ska svara på frågor (t.ex. om Billie Holiday - färgad vokalist) och göra uppgifter (mönster av klossar till exempel). Sen var jag duktig nog att åka iväg på mitt nya tisdagsnöje - intensivpass.

Bob Dylan spelar på Debaser i kväll, eller kanske har spelat nu snarare. Mycket häftigt! Det skulle inte vara helt fel. Dessutom spelade Bright Eyes där i lördags och det hade jag också mer än gärna velat se. Slutsatsen av detta är att man borde åka till Stockholm oftare. Men så ska man helst ha råd med sånt också.

Helga


Bob Dylan - It's all over now baby blue                                                                                                                                                  
"The highway is for gamblers, better use your sense.
Take what you have gathered from coincidence.
The empty-handed painter from your streets
Is drawing crazy patterns on your sheets"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback