jag ska bli en samuraj!

igår var dte fredag. och jag var hemma. IGEN!  vad är det som hände rmed mig? håller jag på att bli gammal? fredagar (och lördagar med för den delen) har varit till för fest i någon form. så inte nu. igår hade jag och ida film- och naturgodiskväll. vi kollade på kill bill (för tredje gången) och åt för 34 kronor naturgodis var. samt bestämde oss för att vi ska bli samurajer.
fast minus kläderna, och all jobbig heder och ära, och alla strider, och framförallt minus harakirin, eller seppukun, eller vad deras obligatoriska självmord efter de gjort bort sig nu kallas?
JAG tänker då inte hugga ett svärd i min egen mage om jag på något sätt råkar göra bort mig. då blir jag inte långlivad..
no way!


här har ni mig. minus kläder, ära, strider och y-kromosom. jag tänkte vara en tjejsamuraj med röda skor och oärofullt leverne. fast ett svärd vill jag gärna ha. det behöver inte vara så vasst slipat som hattori hanzo-svärdet hon har i "kill bill". men det får gärna vara blankt och fint.

nu ska jag snart ut med excentriska david på promenad. jag har tvingat honom att bli min promenadkompis. eftersom jag är samuraj kan jag hota honom lite med mitt svärd (behöver ju inte berätta för honom att det är oslipat)  om han trilskas.

klart slut.

ia

låt: samuraj cities - all along the shoreline
en sådan riktigt passande låt i inlägget! den är dessutom sjukt bra..

Kommentarer
Postat av: Helga

Jag tror inte jag ska bli samuraj. Det finns inget hos samurajer som tilltalar mig. Förutom ibland på preklin när man är utklädd till slampig Hells hångelsmedlem.

2007-03-17 @ 11:06:59
Postat av: ia

hells hångels tycker uppenbarligt mycket om samurajer..

Postat av: Helga

Hells hångels är slinkiga och billiga och tycker om allt som visar intresse för dem, trots att de stjäl deras coola pilotbrillor.

2007-03-17 @ 15:22:53
Postat av: ida

Kanske kan vi vinna över helga genom att berätta att som samuraj "de nya samurajerna" även kallat ingår det att: Gå omkring i mjukisbyxor och röda ballerina skor, inte träna, vara så slös- och lösaktig man vill samt välja vilka vapen man vill att hota folk med ;). Heja bill dödaren!

2007-03-17 @ 16:36:53
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se
Postat av: ia

helga: nä. hells hångels tycke rinte om ALLT som visar intresse. tex så tycker vi inte om kor.

2007-03-17 @ 18:38:28
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback