konstant trötthetssyndrom

Jag vet inte om det är våren som gjort att jag fått någon konstig åkomma som går ut på att jag gäspar precis hela tiden och känner mig allmänt outsövd trots att jag har sovit mer än åtta timmar och trots att jag har svårt att somna när jag går och lägger mig...för då känner jag mig helt plötsligt inte trött. Weird.


Just nu känner jag mest av allt för att gå och lägga mig och minst av allt för att plugga mer. Jag satt ute på
gräsmattan och pratade högt för mig själv på förmiddagen, om någon hörde mig så undrade den eller de förmodligen vem jag trodde satt framför mig och som jag sa "förklara hur du menar.." och "berätta mer om det.." till.


Annars så har jag haft terapi idag. Det är rätt kul när man pratar om terapin med andra likasinnade ("tyvärr, jag kan inte följa med, jag har terapi då", "och sen sa MIN terapeut så här" och "hur brukar DIN terapeut göra med det och det") utan att tänka på hur det antagligen uppfattas av annat tjuvlyssnande folk i närheten som genast blir jättenyfikna och undrar vilka spykiska problem man har. Undrar om de tänker "jaha ja, det kunde man just tänka sig att HON var en SÅN, det syns ju lång väg" och känner att alla deras fördomar bekräftades eller om det snarare är "nämen, hon som ser så normal ut, vad kan det vara för fel på henne?". Hmm.


I morgon åker jag till Södertälje. Det ska bli skönt. Jag längtar efter att fynda med pappa på Pingstkyrkans second hand, gå en lång hundpromenad med mamma och Sally vid Eklundsnäs, dricka skum hasselnötslatte med Clara och Kerstin på Wayne's (alternativt fega ur och ta en chai-te) och klappa Jakobs söta katter som jag inte sett på jättelänge.


image595
Helga


The Arcade Fire - Headlights look like diamonds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback