krishantering av ickekriser och toalettklotter

Igår hade jag och bloggkollega Ia en allvarlig msn-diskussion (troligen vår första, vi är relativt okomplicerade och obråkiga människor som sällan blir osams) då det hade uppstått nån slags kris. Trodde vi. Sen visade det sig inte vara någon kris, men ja ja, har man inga problem får man väl skapa sig sådana. Jag tror att det hela började med att Ia trodde att jag var upprörd över hennes, numera raderade, uthängning av mig och vårt samtal tog ganska komiska (åtminstone så här i efterhand) vändningar då vi i tur och ordning anklagade varandra för att bli upprörda över våra utlämningar om varandra och beskrev varandra som känsliga (fragila, bräckliga, sköra osv). Dock tror jag att det ligger en viss sanning i att det kanske inte är alltför bra för vår vänskap med för mkt bloggavslöjanden utan den andras godkännande, det har nog Ias mamma så riktigt rätt i. Problemet är liksom att kryptiskt skvaller förgyller vår blogg, men det bör kanske hållas på denna kryptiska nivå så inte nästa steg blir namnavslöjanden och bildbevis. För att vara lite lagom kryptisk kan jag tillägga att den här staden börjar kännas alldeles för liten..ibland...eller så är det helt enkelt så att man ska hålla sig borta från ställen som överbefolkas av studenter.


Idag har jag pluggat duktigt på Carolina. Jag och den sjuka gymnasten slog våra påsar ihop för att tentaplugga respektive hemtentaskriva. Vi hann även med en lyxig lunch på Stockholms (lite finare och lite bättre) nation. Samt obligatoriskt läsande av klotter på Carros toalatter. Det roligaste med att plugga på Carolina är utan tvekan toalettklottret, tyvärr verkar de ha sanerat nyligen för det är inte alls lika mycket skrivet på väggarna som förut. Jag hittade inte alls särskilt mycket roligt på min toalett idag, det intressantaste var listan med "ville bli...blev.." (särskilt "ville bli kassörska, blev jurist"). Vi funderade på att komplettera den med "ville bli arkeolog, blev sjukgymnast" respektive "ville bli bonde, blev psykolog" (hmm, eller kanske eventuellt kommer att bli i alla fall...).


Jag längtar tills det blir vår på riktigt! Till valborg! Och till sommaren! Men med tanke på hur snabbt tiden går så är den snart här.


Helga


Morrissey - Now my heart is full
                                                                                                    
på en toalett stod det klottrat "I love morrissey". Det gör jag också, men jag är ett uns mognare än att springa runt och skriva det på toadörrar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback