min nya karriär som barnboksförfattare..

Blogg-Sigge (vi brukar prata om honom som "vår manager", det tycker vi är kul) skriver om hur man räknar ut läsbarhetsindex för en text. Läsbarhetsindex är visst någon slags fingervisning om hur svår/lätt en text är att läsa. Jag testade med mitt senaste blogginlägg...och fick 26. Mindre än 30 innebär "Mycket lättläst, barnböcker". Hmm. Jag har tydligen inte ärvt min pappas skrivteknik, han berättade att hans lärare alltid hade påpekat att han hade för långa meningar i sina uppsatser. Fast jag kan faktiskt skriva mer avancerat, oftast händer det när jag inte vet själv vad jag pratar om och försöker få in så mkt som möjligt i en mening så den som läser ska förstå det inte jag förstått. Jag kanske ska satsa på att skriva en barnbok?


Dagens examination gick väl sådär, inte katastrofalt dåligt (jag sa varken "samlag" i stället för "samtal" eller pratade om en hamster hela tiden) men jag har faktiskt varit bättre. Nu är det över för den här gången i alla fall. Jag funderar på att utsätta mig för lite självskadande beteende och spana in filmen i kväll. Fast det kanske är en dålig idé.


Helga


Isolation Years - I'm gonna flip                                                   
Isolation years spelar på V-dalas eminenta rockgask, massa folk jag känner ska på sittningen...och jag ska jobba (jag är int' bitter)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback