rättspsykiatrisk dag

Är precis hemkommen efter en fullspäckad dag i Flemingsberg och upptäcker att vår blogg som vanligt inte är självutlämnande, men däremot bloggkollegeutlämnande. Ja ja, whatever.


Det känns som om man är på klassresa varje gång vi har studiebesök. Känslan är rätt mysig. Rättspsyk är helt klart ett intressant ställe, tänkte skriva "trevligt" men det kanske var lite att ta i. Det är så skönt att känna att man bara hittar fler och fler områden man faktiskt skulle kunna tänka sig att jobba inom, det känns bara så sjukt bra att jag faktiskt verkar ha lyckats välja en bra utbildning till slut. Sen att jag har hälften kvar och inte har en aning om ifall det verkligen passar mig är en helt annan sak, men att få känna att man är helt priviligerad som får göra så sjukt roliga grejer på skoltid är i alla fall en lyxig känsla. En annan lyxig grej är att sitta och ha handledning ensam med en lärare i en timme. Varför har man inte fått nåt sånt här tidigare på utbildningen? (Jaja, bättre sent än aldrig..)


Men nu ska jag laga mat om jag orkar med det.


Helga

The Avalanches - Frontier Psychiatrist


Kommentarer
Postat av: ia

det var min tur ju. vi kör ju varannan outning.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback