terrängkrocket. en mkt ädel sport.

idag har det varit soligt. kan man säga. jag har inte riktigt hängt med i svängarna här faktiskt. nyss var det kallt och jag gick och gnällde för att jag inte fick ha min nyinhandlade vårjacka utan tre lager tröjor under, och helt plötsligt så är det i princip sommar och min vårjacka är för varm. hm. har jag missat något häremellan?

tja. jag är inte den som klagar (jo. okej, alla som läst den här bloggen förr vet att jag kan gnälla ganska friskt, men inte i detta unika fall). detta väder har en del bra saker med sig. till exempel oanade krocketmöjligheter! i år är det terrängkrocket som är inne. vanlig slätmarkskrocket is soooo last year. tyvärr. jag var inte den bästa på att lobba krocketklot upp ur sorkhål eller chippa det över slängda julgranar.


banläggarna in action. david (med blå golfkeps. det är viktigt med den rätta outfiten när man spelar den ädla sporten terrängkrocket) har just fått syn på ett lämpligt hål att placera en port över. pure evil!

spelade med tre sjuka sköterskor och det var dom som lade banan. på ett mycket ondskefullt sätt. jag var helt oskyldig till att sätta en port uppe på en särdeles hög grästuva så man måste göra en mkt välriktad chip för att ta sig igenom (vilket majoriteten ej gjorde) eller brevid en hög med hundbajs för att göra det hela lite mer spännande. jag lyckades nääästan undvika hundbajset helt, men den lilla touchen gjorde ej så mkt eftersom det inte var mitt krocketspel. moooahahaha.


denna porten (uppe på tuvan ifall den inte syns) var det bara tomas som kom igenom. och det måste varit fusk. eller doping. eller möjlightvis inblandning av mutor.

nu ska jag kolla upp var jag kan hämta ut en klinisk farmakologi-tenta nånstans? vet att det är på bmc. vilket bara gör saken marginellt enklare. bmc är STORT! och trots att jag tillbringat ett år där, under min apotekskarriär, så lärde jag mig aldrig hitta till något annat än bikupegrejen och the swedbergsalen. och jag tror inte att min kompis hett efterlängtade tenta finns på något av dessa ställen.. äsch. om jag börjar leta vid tio så borde jag hittat rätt till tolv då expeditionen tydligen stänger.

over and out.

ia

låt: ed harcourt - this one's for you
så fin.

Kommentarer
Postat av: d.o

Åh terrängkrocket! Snart är det krocketsäsong! Så otroligt roligt. Läs genast boken "Harpo Talar" av Harpo Marx, den handlar till stor del om besatthet till krocket. fantastiskt...

Postat av: ems

tack så massa för att du hämtade ut min tenta! gullis!

2007-03-15 @ 11:00:04
Postat av: Anonym

d.o: ja. det låter som en bok man absolut inte får missa!

2007-03-15 @ 22:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback