19 maj 00.17

Det är år 2007 och jag har precis läst ut en bok. Egentligen tittar jag på film också. Det är en dansk film med den där Paprika-tjejen och den är rätt bra så jag ska nog gå ner och titta färdigt snart. När jag är i Södertälje passar jag alltid på att sträckläsa böcker. Idag har jag läst Sigge Eklunds "Det är 1988 och har precis börjat snöa". Den var mycket bra. Jag har kommit fram till att jag gillar barndomsskildringar och biografier (även om den inte står bland biografierna så är det väl en ändå). Komplicerade familjerelationer och sånt är intressant.


Jag undar om Ia har gått upp i rök, hon har inte bloggat på hur länge som helst. Jag hoppas dock att hon lever eftersom jag har stämt träff med henne klockan 12.00 i huvudstaden i morgon för lite shopping innan vi åker och besöker vänner i ny lägenhet. Jag har dock fortfarande lite ångest efter dagens stadstur med mina systrar. Eftersom jag är fattig köpte jag bara billiga grejer. Jag tror inget kostade över femtio kronor, men vad hjälper väl det när man köper ett väääldigt stort antal billiga grejer?


Har ätit massor med god mat och blåbärspaj och cheesecake (älskar när folk smörar för mig när jag kommer hem genom att bjuda mig på goda grejer) och pappa har börjat tröttna på att jag säger "Batik, mina vänner! Batik!" så fort jag ser honom. Han har nämligen på sig en fruktansvärd batiktröja i turkost och lila med nåt Bruce Springsteen-tryck på. Jag tycker att det är otroligt underhållande och måste citera Alex Schulman så fort jag är i närheten av batiktröjan.


Nej, nu ska jag se klart paprikafilmen och sen sova.


Helga


Morrissey - Dear God please help me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback