lättpåverkad

Idag har jag haft fullt upp hela tiden, det är ovanligt för att vara jag..i vanliga fall är jag nämligen ganska lat. Men nu har jag varit igång konstant från sju i morse tills nu förutom någon ynka halvtimmes trevlig vila på kvällen.

Jag kanske är löjligt lättpåverkad av väder, men jag är på sjukt bra humör och vet inte om det bara är solen eller något annat.  Allt känns bara så..enkelt. Och fnissigt. Tillbringade hela förmiddagen med ännu en analys av Fallet Johan och ungefär allt kunde vändas till något kul. Typ "Inte bli tagen på allvar" (hur vill han bli tagen då?), schema (har de scheman för sånt?), "Här krävs handfasta råd" (sånt som vi spykologer lär ut..)..oj vad internt, men det var underhållande.

Sen på eftermiddagen en skitbra DBT-föreläsning med Anna Kåver och därefter glass vid ån i solen (och Cecilia ringde upp en okänd kille som lämnat ett meddelande med en spolande toalett + handtvätt på hennes mobil och han försvarade sig med att han hade tajta byxor på sig, haha). Vi inspekterade även den där omtalade gräsmattan och jag har nästan lust att spy på Linné som får mer uppmärksamhet än han förtjänar och till vars ära alla Uppsalas pengar gått till ett bra tag nu (grattiskort vid ån med "Grattis på födelsedagen Carl von Linné" - hallå..stööört).

Och så har jag storhandlat på Willys, åkt och spanat in mitt nya hem, vilat lite i nån annans hem, cyklat hem och hämtat en vän som kom med tåget. Nu sova och i morgon introduktion på sommarjobbet. Och kanske mera sol.

Helga

Death Cab For Cutie - I will follow you into the dark

Kommentarer
Postat av: kollega

ooooääääh. ingen sooool. iofs är klockan bara typ tio i sex på morgonen så det KAN bli bättre..

Postat av: Jenny

Gå in och kolla på min "lillhane" www.polosas.com (vi tror nämligen att det blir den mindre av hanarna. Kram

2007-05-24 @ 09:55:56
Postat av: kollega

du kan väl inte bara vila hos ole heller.. "a little less conversation a little more action please".

2007-05-24 @ 13:00:08
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: Helga

Ia: Några solglimtar har det varit idag iaf, och jo..jag tycker man SKA få bara vila hos folk. Action är överskattat när man är skittrött.
Jennypenny: Åhhh, vilken sötnos. Jag måste komma och hälsa på er och klappa den!

2007-05-24 @ 15:43:12
Postat av: kollega

det är faktiskt så riktigt sant. typ klockan två på natten då man går hem till folk som bor så misstänkt nära.

2007-05-24 @ 16:15:33
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback