monday, bloody monday.

idag är det måndag. monday bloody monday. nä, sunday var det visst dom sjöng. dom där i U2. hm. U2. det låter som en ubåt.. U2, the widowmaker.. osv.. eller var det K2?

..och där så återgick vi till ämnet!

..problemet är dock att jag inte har något ämne. alls. detta skyller jag givetvis på att det är monday, bloody monday. i vanliga fall händer det massvis av spännande saker i mitt liv. något som återkommande bloggläsare givetvis redan noterat.

idag har jag gjort följande:


tränat fyra patienter.

skrivit fyra journaler.

lärt mig hur en taklyft fungerar. det är jätteroligt att fraktas runt i en sådan! blir jag handikappad när jag är 92 ska jag kräva att få åka taklyft runt avdelningen. helst ska jag ha en egen dosa så jag kan styra den själv. sen är det bara att cruisa runt. jag ska ha skinnjacka och pilotbrillor på mig för maximal effekt.

åkt buss. jag såg en fasan. det tyckte jag var coolt. hemma i forsa finns det minsann inga fasaner.

diskuterat neuroser med min käraste bloggkollega. vi tycker båda att vi är så riktigt stabila och o-nojiga människor, men ibland kommer några irrationella beteenden fram.. tex göra en struts av ett kolibri-ägg (helge) eller få dåligt samvete för less than ingenting (ia).

flyttstädat gamla lägenheten tillsammans med bror. det känns lite tråkigt. vi har haft massa kul där. men.. nu är det över. for now.

bott in mig i min nya lägenhet. även den i flogsta låghus. kort flytt för min del.det är eg min kompis lägenhet, men hon ska minsann vara hemma i hudiktrakten i sommar, så då får jag ta över den temporärt. ett vinnande koncept. fast det finns ljus överallt. och tavlor med söta giraffer på. jag är inte riktigt van vid sånt. men någon gång måste man väl avvänja sig från att ha filmplanscher och stulna affischer på väggarna..

lagat köttfärssås. i mängder. jag kommer att få äta köttfärsås i en och en halv vecka i sträck. ingen överdrift är det heller.. jag rev ner några morötter för att få i mig såna där.. vat heter det.. vitaminer!

druckit en halvliter cola. som motvikt till alla vitaminer. annars kanske jag får a-vitaminförgiftning och dööööör..

nu lyssnar jag på PJ harvey. hon är spinkig, men cool..

ja, thats all folks. som sagt: det är måndag.


ia

låt: PJ harvey - down by the water
jag fattar i vanlig ordning absolut inte vad hon sjunger om.. något om små och stora fiskar som ska ge tillbaka hennes dotter. ruggigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback