nån slags helgresumé

Jag har inte, som bloggkollega, bevittnat något samlagande par på en åker idag. Däremot har jag ätit bullar, gått igenom mitt förråd (sjukt hur mycket skräp man har som det bara är att slänga..och hur mycket fruktansvärt nödvädiga grejer det finns som man inte kan göra sig av med), blivit bjuden på pizza och försökt utbilda en läkarstudent i psykoterapi.

Igår var vi ute och skuttade på Velvet som vanligt. Dock blev vi bestulna på en timme, sen när började de stänga redan klockan ett?? Vi trodde att någon kommit åt lampknappen av misstag och stod envist kvar, men när "Kalla mig CP" ljöd ur högtalarna förstod vi att det faktiskt var dags att stänga. Vi hade haft en matdiskussion fem minuter tidigare som lytt typ "åh, vad skönt, det här är enda gången jag inte är hungrig och behöver alltså inte ruinera mig på Max" "inte jag heller, så riktigt bra", men när vi väl stod utanför v-dala och låste upp cyklarna blev vi båda två akut hamburgersugna. Vi har uppenbarligen betingats till att få hamburgersug varje gång v-dala stänger. Och det var sjukt gott, som vanligt. Velvet-kvällen var helt klart godkänd i övrigt, Shout out louds spelade och gjorde det mycket bra (sedvanlig usel konsertbild kan komma att publiceras senare). Jag har idag ett stort blåmärke och ett sår på vänster fot. Okej att folk alltid brukar hoppa på ens fötter när man dansar till skuttig indiepop, men folket har inte alltid glasbitar under fötterna..resultat: blodbad, typ.

först var vi i floggan och drack rom, cola och martini och fick magiskt puder i håret


denna bild publiceras endast för att visa att det inte går att ta bra konsertbilder med min ynka kamera


man är aldrig så fotogenisk som inne på v-dalas toalett


en GI-burgare med ramlösa...eller möjligen max minimål med green garlic-dip och cola?

Nu är det dags för mig att försöka somna snart. Ska jobba i morgon och måste gå upp alldeles för tidigt för mitt eget bästa. Det är dessutom inte bra för mig att jobba varje gång jag är ledig från skolan, när ska jag hinna läsa liksom?

Hihi. Kom just på att Ia även blev fem-i-ett-uppraggad av en ålänning med slutspelsmustasch. Vi vägrade dock till en början tro att han var från Åland, trots att han pratade värre åländska än vi gör när vi är fulla. Sen smet vi till Max, det var bra gjort (anser åtminstone jag, och troligen ia också...fem-i-ett-ragg är i allmänhet av väldigt ynka kvalitet)

Söndagshälsningar från Helga

Damien Rice - 9 crimes


Kommentarer
Postat av: kollega

det medför alltid vissa risker att röja på velvet.. nästa gång har vi med oss en första förband-låda!

Postat av: SysterD

Vilken söt gul tröja helga!

2007-05-16 @ 16:17:58
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback