söndag. typ.

jag skuttade upp ur sängen halv åtta i morse och var pigg som en spigg. fullt normalt.. passade då på att tvätta. det var tomt i tvättstugen. så skumt. sover folk på söndagmornarna eller..? ack ack. dagens ungdomar som är ute och slarvar på nätterna. jag säger då det..

sen ner på stan för att möta upp kära bloggkollegan som också varit ute och slarvat visade det sig. trots eskapaderna var hon redo för en stadsrunda. helga är inte den som bangar lite shopping! wohoo!
på din sko hittade jag ett par kinaskor till facilt pris. då blev jag glad. kinaskor är fint. att dom är köpta på din sko innebär givetvis att resten av uppsala också går omkring med likadana, men det är det värt! jag och helge köpte dessutom varsin plastmugg på åhléns att ha vid picknickar, förfester och resor. på helgas är det en ko och på min en häst. båda ser en smula efterblivna ut. en sådan riktigt god investering!

det blev även mat på max. max är gott. jag fattar mig inte på folk som inte tycker att max är gott. dom som säger att max inte är gott är säkert där och äter i smyg en timme senare. max har tom GI-burgare, så även excentriska ålänningar kan äta där.

när jag kom hem till flogsta fick jag ett erbjudande om att komma och joina en ida och en uppsättning studenter på en filt. fast det fanns inget filtutrymme kvar åt mig så jag fick ligga på gräsmattan och fick fina gräsavtryck på benen.  jag och ida satt först att diskuterade jobb, pendling, sömnbrist och brist på liv. sen insåg vi att vi lät helt tråkiga och ålderstigna och började slänga gräs på varandra som kompensation.

nu ska jag äta kladdkaka som jag hittade i kylen.

..sen ska jag gå och klappa lite på mina kinaskor och sedan vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på?? hm. kanske sova nu när jag har chansen..

over and out.

ia

låt: the raveonettes - twilight

Kommentarer
Postat av: Anonym

kasta gräs är mkt roande och väger verkligen upp vårat pensionärsliv. Spotta eller svälja? ;)

Postat av: ia

ida: jaaa du. det är den ständiga frågan så fort du, jag och gräs är inblandat..

2007-05-08 @ 07:37:40
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback