vatten och bröd..

Saldo på mitt konto: 29,34 kronor
Antal dagar kvar till CSN-bidrag/lön: 11

Det är likadant varje månad. Jag undrar alltid över vart mina pengar egentligen tar vägen. Om jag får lite terapipengar från psykinstitutionen nu i veckan så borde jag klara mig, dessutom har jag mat så det räcker både till mig och Zorro. Fast det är så jävla tråkigt att vara fattig. Särskilt när man har ett sparkonto som det är löjligt lätt att föra över pengar från. Men jag har ju redan fört över den här månaden. Och sen inbillar jag mig att jag ska ha råd med en tusenlapp extra i månaden till hyra nästa termin..hm..dream on. Eller så får jag helt enkelt försöka jobba ihjäl mig i sommar. Hmm, ångest?

Jag är extremt trött (jobbat från 7-15 och varit på DBT-föreläsning i syrefri sal från 17.30-19.30) och nu orkar jag inte göra annat än
det här. Fast jag är sjukt dålig, det är mycket svårare när man kör det på dator. Det finns en annan konstig och ful version där det blir ett härligt blodsplatterljud när man hoppar på svamparna också och den är mycket lättare.

Helga

Kaiser Chiefs - Every day I love you less and less


Kommentarer
Postat av: ems

Nu har jag kommit på Ia! Vet inte längre om man kan tro på att hon jobbar "i Västerås som sjukgymnast" efter att ha gjort min upptäckt. I Stureby ligger en restaurang vid namn Ivanders pizzeria. Aha! Ia har alltså blivit pizzabagare å flyttat till Stureby. Alltså Ia, de e helt ok att erkänna nu. Att va pizzabagare e inget att skämmas för. :) Pussar i massor!

2007-05-15 @ 09:03:37
Postat av: ia

fan. jag är avslöjad! nu kommer helga kräva att jag ska ställa mig och sno ihop den obligatoriska bakispizzan för att komma billigt undan.. japp. mitt sjukgymnastjobb är bara en täckmanten för mina egentliga aktiviteter.

Postat av: Helga

Hmm, det var ju det enda jag inte fick ihop med historian, varför du ruinerar dig på bakispizza om du själv är pizzabagare...men självklart är det ju för att slippa ställa dig o laga gratispizzor åt hela din omgivning. Men nu vet vi alla hur det ligger till och du komme rinte undan..

2007-05-16 @ 14:03:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback