winnerbäck + fäktningsfest!

denna helgen har för vår gemensamma del innehållit en varm omgång winnerbäck på annexet i sthlm samt jobb (helge) och grabbfest komplett med plastsvärdfäktning (moi).

winnerbäck var i vanlig ordning alldeles bra! även låtarna på nya skivan, som jag inte var alldeles odelat förtjust i, blev trés bien live! förbandandet stod avalone dots för och de var ascoola med sina fioler, basfioler och banjos. jag vill också kunna spela.. eh..vad som helst! saxofonkarriären i min ungdom känns mkt avlägsen. attans att man slutade egentligen.. jag kunde ju spela ganska mycket ju. nu är det frågan om man ens skulle få ljud i den. misär.

image745  
blå winnerbäck-bild

 image746
en inte allt för usel bild på avalon-prickarna. man ser iaf vad bilden föreställer vilket är positivt ur en ynka bloggs konsertbild-synpunkt.

på lördagen blev det öldrickande (samt obligatoriskt fäktande) med en uppsättning hudiksvallsbor. mest ur tomas och fredriks ringa 1985-årgång..
men jag hade iaf en gammal lågstadie-klasskompis som var sympati-gammal med mig.

image748
jag har en hård match mot djävulsbesatta david..

nu ska jag iväg och skaka rumpan lite på en omgång ragga jam (=ngn slags.. tja.. rumpskakande dans..)
ska bli skoj. jag tror min relativt stela kropp behöver skaka lite på sig ibland. det känns nyttigt!

puss på er

ia

låt: band of horses - lamb of the lam (in the city)
från nya skivan jag börjat lyssna på först nu. hästbandet är fortfarande bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback