bortprioriterade psykologkandidater

Helgen på Åland var trevlig på alla sätt, lite bilder kommer förhoppningsvis förr eller senare. Det började med en otrevlig resa dit på en mycket gungande båt och vi alla (utom Emma som mådde oförskämt bra) satt och försökte härda ut. Sen kom vi fram och mötte Jenny och en skitsöt Palle-pudel med smärre hyperaktivitetsproblem, gjorde oss hemmastadda (bortastadda) och sov sjukt gott. Dagen därpå ägnade vi oss en stadstur medan Jenny var på valpkurs. Det gick fort. Högst trettio minuter tog det att upptäcka Mariehamn, sen stängde det lilla antal affärer som fanns så tidigt som två och vi tog en promenad tillbaka. Efter god födelsedagsmat och en vild omgång rappakalja slutade kvällen på Arken där vi träffade vår första åländska groupie, woho! Vi har effektivt gjort oss av med våra Uppsala-groupies och hade ingen aning om att vi skulle bli påhoppade av en trevlig tjej på Arken av alla ställen. Mycket smickrande, om än lite oväntat! Vi härdade ut till stängning och begagv oss hem för att morgonen därpå överraskas av Jennys familj som plötsligt traskade in helt oinbjudna. Sen var det dags att åka hem igen, vi hade ett dåligt utgångsläge (bakfylla) men båten gungade inte så resan blev trots det behaglig. Snipp snapp snut - så var helgen i princip slut.

Nu har arbetsveckan satt igång igen och idag har jag haft en intensiv dag med mycket utredningar och tester hit och dit (mest av allt ett jobbigt datatest som man får huvudvärk av - stackars barn...fast kanske mer stackars mig, för jag fick utsättas för det tre gånger och de bara en gång var..). Dock är jag lite irriterad, eller hmm.lite och lite, MYCKET irriterad skulle jag vilja säga. Detta för att jag tydligen helt plötsligt inte får vara med på två nybesök på grund av att läkarkandidater ska vara det! Sen när fick de rätt att sätta sig över oss? Ehh..sen tidernas begynnelse ungefär, men oavsett det så är det ett beteende som inte bör förstärkas! Jag behöver faktiskt se nybesök också och jag är värd minst lika mycket som en läkarkandidat. Jag vet att det inte är läkarkandidaternas fel att de tydligen anses vara värda mer än jag, men jag hatar dem i alla fall. Åtminstone alla utom en. Men han är undantaget som bekräftar regeln.

Jaja. I morgon ska jag försöka kämpa för min rätt till nybesök, om jag vågar. En positiv grej med morgondagen är i alla fall att vi får lunchmacka! Fatta, vi FÅR en macka till lunch helt gratis. Vi behöver inte ta med oss matlåda eller inhandla dyr Blå Korset-kost! Det är lyxigt värre (och, för att fortsätta vara bitter, sånt som läkarkandidater är vana vid..).

Nu ska jag sova tror jag, 8-5-dagarna tar ut sin rätt...

Helga

Jonas Game - ADHD
gamla bad cash quartet-jonas i en låt med samma namn som en ständigt aktuell diagnos....

Kommentarer
Postat av: Åländskan

Hahaha, ja hoppas ni inte blev alltför besvärade av mitt påhopp =)

2007-10-12 @ 09:46:58
Postat av: ia och helga

åländskan: vi blev mycket nöjda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback