lower back pain..

jag har ont i min ländrygg. det känns ungefär som någon har sparkat mig där.. en välinriktad kick till vänster om mina taggutskott. dock är det hela inte så dramatiskt.. jag har sovit mig till detta. i min kusins soffa. efter en dags stadsvandrande i sthlm och ett glas vin var på kvällen (och en redig förkylning från min sida) orkade ingen av oss bege sig ner till källaren och hämta madrass. därför soffsovandet och medföljande ryggontet (jag misstänker sträckning av ngn liten lömskk erector spnnae-muskel).
jag had it coming.

när man är sjukgymnast blir man dock snuvad på rätten att gnälla om ryggont. det är tråkigt. jag vill ha sympati för mina besvär ju. det får jag inte. när jag försöker gnälla säger folk "du är ju sjukgymnast", som om det avgjorde saken. sjukgymnaster får inte ha ont i ryggen. är man sjukgymnast är det ju bara att bota sig själv ju. end of story.

nu ska jag tröstäta det kvarvarande godiset från filmtittandet nyss.. godis får inte förfaras! fast jag mår nästan lite illa.. hm. kanske ska lämna dom sista bitarna trots allt.

att bero på absolut ingenting.. undrar hur det gått för kollega och kollegas respektive i helgen? de skulle spana in ett sjukhus i ynk-paris och se om det är AT-placeringsmaterial. jag förslog att de skulle fejka olika sjukdomar så de fick se de olika avdelningarna som patienter alternativt sno med sig  varsin vit rock från ackis och nästla sig in på avdelningarna den vägen. tror mina förslag blev nedröstade, men jag har inte fått ngn rapport så man vet aldrig..

nu dags att nanna.. natti.

ia

låt: david bowie - space oddity
mer o-ny musik..




Kommentarer
Postat av: malle

Jag tycker synd om dig!!!! Vi sjukgymnaster bryr oss för mycket om andras ryggar med mera det är därför vi får ont i olika kroppsdelar, plikten framför allt ;)

2007-10-29 @ 07:45:04
Postat av: huvet

Att gnälla kan vara en del av läkeprocessen! Så fortsätt gnäll! (i lite lagoma mängder, det gäller alla;) )

2007-10-30 @ 07:37:28
Postat av: ia

nu är jag botad! hallelujah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback