inre tillfredsställelse

Idag var det tänkt att jag skulle komma igång ordentligt med hemtentejobbet. Lättare sagt än gjort. När jag kom hem vid tvåtiden efter några timmar etikdiskuterande i skolan, lite ärenden på stan (till exempel inköp av billigt schampo på Eden, livsviktigt) och kontaktpersonsintervju (som väl inte direkt kan kallas för intervju men ändå) och gjort mer eller mindre envisa men misslyckade försök att utföra den i mitt tycke onödiga kris-och katastrofuppgiften som ska vara inlämnad i morgon var det dags. Fast då insåg jag att det var en omöjlighet att kunna få någon som helst ro i min lilla lägenhet (man får kalla det lägenhet fast det är ett ynka rum, badrum och kokvrå på enbart 21 kvadrat) utan att städa först.

Städningen var ett större projekt än jag trodde. Särskilt som jag i sann tenta-anda började göra grejer jag inte gjort sen jag flyttat in, som att flytta sängen, torka av alla lister och köra iväg spindeln i fönstret från sitt hemtrevliga nät. När jag ändå var igång var det lika bra att bära upp och ner saker ur källaren. Och torka av alla skor. Och tvätta. Efter några timmar tyckte jag att jag förtjänade lite mat och sen prickade jag av ungefär fem punkter till på min att-göra-lista (sånt är underbart!). Nu är det jätterent och fint och det luktar sköljmedel. Hemtentan är dock inte skriven. Hrm. Men förutsättningarna för morgondagen ser bra ut. Eftersom jag inte har någon frys längre kan jag inte få för mig att det skulle vara en sån riktigt bra idé att frosta av den i stället för att skriva hemtenta (annars en sån grej som faktiskt förekommer).

Har varit på sjukt dåligt humör idag, fram tills nu när allt är rent och luktar gott. Det ger verkligen en inre tillfredsställelse att ha det fint hemma. Nu ska jag spurta ner i tvättstugan och hämta mer sköljmedelsdoftande grejer. Sen får jag lägga mig i sängen och läsa senaste ELLE. Det är ändå för sent för att göra något annat vettigt...

Helga, leg. städtant...

Velvet Underground - Venus in furs
velvet underground har fått ackompagnera mitt städande idag...

Kommentarer
Postat av: Jenny

aha, så du gjorde alltså aldrig din uppgift? se där, se där....

2007-09-18 @ 07:08:46
Postat av: lillasyster

Euh euh euh, har du en spindel i ditt hus?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback