Sär Skrivningar!

Gaaaah. Jag får ett nervöst genombrott på att inte ha dator hemma. Iofs kan jag ju kolla bloggar, facebook och annat livsviktigt från jobbdatorn, men det är INTE samma sak som att sitta och fiffla hemma. Typ lägga in bilder och sånt. Jag vill ha bilder i mina blogginlägg! Jag känner en inre tomhet annars.. *buuuäääh*

Idag har jag särdeles lite att göra på jobbet. Har några ynka journalanteckningar att skriva men thats about it. Ingen utbrändhet i sikte här inte..

I morse var det en USK:a inne hos oss och informerade om ett nytt projekt inom den palliativa vården. Mobil rådgivningsverksamhet. Bra så. Det verkade vara ett bra projekt på alla sätt och vis. Sen delade hon ut en varsin penna och ett varsitt lypsyl till oss. Då blev jag ännu mera positivt inställde till projektet (ja, jag är ytterst lättmutad). Dock föll det flera snäpp direkt när jag läste vad det stod tryckt på grejerna..

Mobil rådgivings verksamhet.

Särskrivet!

Man kan ju inte dela ut massa särskrivna grejer heller! Det är INTE okej. Kunde ingen ha korrläst innan de tryckte upp en massa pennor och sånt? Pinsamt..

Snyft. Vaaarför måste folk särskriva till höger och vänster? Man uttalar ju det som ett ord. Varför då skriva det som två? Då får man ju anstränga sig extra för att göra det där mellanslaget till på köpet, så det kan inte vara av bekvämlighet..

Morr. Jag är upprörd. Särskrivningarna slinker in där man minst anar det. Till och med lärarstudenter (och säkert journaliststudenter as well) särskriver these days.. Misär!

För att inte tala om alla bloggar! En del bloggmänniskor låter ju lätt efterblivna.. Jag har nu satt i system att bara läsa icke sär skrivna bloggar. Ett mycket praktiskt system faktsikt. Min blogglista minskades ordentligt och förmodligen mitt blodtryck med..

Observera att detta inlägg innehåller både versaler och gemener. Jag kan inte sitta och förfasas över folks hejvilda särskrivande när jag själv bara skriver med små bokstäver. Bot och bättring alltså..

Nu ska jag flexa mig iväg från jobbet innan jag sitter jag jagar up mig ännu mer över folks sär skrivande. Jag låter som en riktig surtant slash språkpolis.

Ajö for now.

Med sär skrivna hälsningar en grinig sjuk gymnast.

Låt: Magnetic Fields - Take ecstasy with me

Kommentarer
Postat av: Hel ga

sär skrivningar är jätte störande. Vi borde starta upp "front mot sär skrivningar" och trycka upp egna jackor och springa runt i låg stadie skolor och demonstrera.

2007-09-22 @ 12:35:50
Postat av: i a

en sådan riktigt god idé! det är lika bra att på börja det i tid, medan de små liven är på verk bara..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback