pensionärsmusik!

jag är fortfarande inne helt på icke-ny musik. nu sitter jag och lyssnar på whiskeytown t ex.. whiskeytown! hur i allsindar ska detta sluta?

här är några bra-a icke-nya låter ifall någon mer än jag skulle känna för att leva i det förgångna en stund;

leonard cohan - hallelujah (väldigt många bra covers finns på denna, men detta vara originalet! tror jag iaf..)
joni mitchell - big yellow taxi
leonard cohen - woke up this morning
(återfinns även i "the sopranos"!)
manhattan transfer - chanson d'amour (ratarataraaa..)
new york dolls - personality crisis
the beatles - ob-la-di, ob-la-da
(umpa, umpa..)
alma cogan - tenessee walz
cyndi lauper - she bop
(hehe..)

nästa helg blir det åland. jag skall påfylla mitt nu icke-existerande alkoholförråd, men av någon mystisk anledning brukar inte flaskorna bli särskilt långlivade hemma hos mig. strange indeed.

blå drinkar ska jag iaf ha! och rom! och kanske ngn rolig kräm, eller parfym, eller mascara (fast det vore lite slöseri eftersom jag i snitt använder mascara en gång i veckan, max) eller möjligen ett.. öh.. läppglans..
skall för säkerthets skull tillägga att jag inte planerar att förtära något av de senast uppräknade produkterna. dessa skall, om jag nu gör en investering, enbart användas för att piffa till mig lite.
för tillfället är jag bortom all räddning piffighets-mässigt, men jag planerar att krya på mig lite nån gång inom rimlig framtid.

hmm.. mitt högra öra piper när jag snyter mig. är det normalt?

nu ska jag ta itu med nyligen införskaffade "kallocain" av karin boye. har bara läst hennes dikt-grejor so far, men nu ska här vidgas vyer!

till verket then..

öronpip från ia

låt: emmylou harris - a love that will never grow old
från brokeback mountain.. snyft och bu.

Kommentarer
Postat av: Wilma

Ja, gammal musik är bäst, haha, eller iaf oftast, hittade ett helt nytt band häromdagen, verkligen bra, men just för att det låter gammalt, kolla in dem, de ger musiken gratis :)

"Musik för begravningar och bröllop" - www.magnacartacartel.com

// W

2008-05-08 @ 01:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback