halvfrisk som en..halv fisk..

Jag har varit väldigt dålig på att blogga på sistone, skärpning på den fronten! Men den senaste veckan har jag ändå mest gnällt över att jag haft en elakartad förkylning som förstört min hals och min näsa, så det hade ändå inte varit särskilt underhållande läsning..

Hrm, inte för att det blir det nu heller då. En sak som inte gör mig på gnällhumör är dock våren! Jag vet att man inte kan säga att det är vår i februari, men just nu vill jag bara få leva i den tron ett tag...tills snön kommer igen, vilket säkert blir snart. Just nu är det i vilket fall som helst helt underbart. Det gör inte ens någonting att jag har punka på cykeln för det är mysigt att promenera nedför slottsbacken med solen i ögonen. (Det negativa med sol är dock att det syns hur dammigt det är hemma hos mig och hur urtvättade och sunkiga alla mina kläder är, men nu skulle jag ju inte gnälla..).

Jag är nästan frisk också. Det är underbart. För övrigt längtar jag mest bara till helgen hela tiden. Det är mycket i skolan nu, en hel del är väldigt roligt men det är ändå stressande med alla småsaker. Egentligen är det inte så mycket saker, men det är svårt att beräkna hur lång tid varje sak ska ta. Och journal-och sessionsrapportskrivning tar sjukt lång tid så här i början (hoppas det går smidigare sen). Dessutom har vi ett gäng hemtentor som dyker upp i mailen när man som minst har lust.

Men nu ska jag bänka mig framför tv:n och kolla på Tv-stjärnan för att koppla av lite...det är rätt kul faktiskt. Sen ska jag spela Mario lite innan jag somnar. Sitter och skriker rakt ut när jag dör, vilket jag gör oavbrutet...men kul är det.

På återbloggande..

image828
hel fisk..(som bloggkollega), mkt läskig med huggtänder dessutom..

Helga

Pacific! - Number One
mkt glad låt från nya sonically speaking..dock är den låt som satt sig mest i min hjärna från den skivan Melinda Wredes "Det är slut" - har till och med drömt om den.

Kommentarer
Postat av: kollega

jag säger som min patient konsekvent sa under bedömningen (försöket till bedömning åtminstone): jag är ingen gädda!

2008-02-21 @ 13:25:01
Postat av: huvet

Afasi?!

2008-02-21 @ 15:42:45
Postat av: ia

nope. men en redig demens.

2008-02-21 @ 16:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback