åååh kniiiiiiip!

idag ska jag inleda min nya karriär som tränad. senast jag var i form var i gymnasiet då jag hade gympa två gånger i veckan, sen extra idrott med lagsportinriktning som eget val två gånger i veckan och så typ två-tre fotbollsträningar på det!
det var tider det..

nu tänker jag då i och för sig inte börja träna i dessa doser igen. nä, någon måtta får det vara, men lite friskis & svettisgympa ska det allt bli. har ju egentligfen inget bättre för mig på kvällarna så..

steg ett är att köpa träningskort. det tänkte jag göra idag efter jobbet.

steg två är att börja använda träningskortet.

eftersom jag som sjukgymnast vet att det är viktigt att inte gå ut för hårt tänkte jag börja med steg ett och se hur det känns. känns det som om jag klarar av att vara ägare av ett träningskort ska jag övergå till steg två och börja använda det också.. men som sagt, en sak i taget. här ska det inte köras in i någon vägg som nån annan per elofsson i försök att hänga på en dopad (och snorig) mülegg.

image796
gyping a la susanne lanefeldt kommer bli min nya grej! "åååh kniiiiip!"
(undrar om mannen i bakgrunden också kniper?)

ia, vars former fotbollsmundering snart är utbytt mot baddräkt, tights och benvärmare!

låt: the long blondes - once and never again
bra låt.. hoppas bara att den inte blir representativ för min träningskarriär.

PS.
okej, det bhar blivit ganska mycket gnäll över vinterkräksjukan, men jag måste ändå få ut med detta:
EN NY PATIENT HAR INSJUKNAT PÅ AVDELNINGEN!!!! jag blir tokig!!!
om det nu visar sig vara calici så är ju avdelningen stängd ytterligare två-tre dagar. gaaaaaaaah (i kubik)
DS.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mkt bra upplägg! Om du inte tycker steg två känns något bra kan du alltid ringa mig för lite "pest eller kolera". För gamla tiders skull snuffsen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback