halvgnällig fredag

Nu är det slut med praktik och dags för föreläsningar, tentor, grupparbeten och ångest igen. Blandade känslor och faktiskt känns det mest negativt, även fast klientarbetet ska bli spännande (och skitläskigt). Idag har vi roat oss med praktikinformation till termin 4. Det var exakt som när jag var på sån praktikinformation för ett år sen. Jag var helt övertygad om att jag inte kunde nånting och aldrig skulle klara av att göra sånt som psykologer gör, t6:orna som kändes övermänskligt vuxna sa lugnande "det är lugnt, det visar sig att man kan mycket mer än man tror" och jag tänkte att det gällde kanske dem men inte mig. Nu satt jag där själv, efter att ha jobbat med samma saker som "riktiga" psykologer i flera månader, och sa precis samma sak: "det går jättebra, man kan MYCKET mer än man tror". Ganska tufft egentligen. .

Men..jag vill vara ledig i helgen, ha sovmorgon varje dag och slippa gå upp för att åka och jobba. Och jag skulle gärna vara ledig nästa vecka också i stället för heldagar. Det är en helt annan sak att sitta på föreläsningar 9-16, mkt mer ansträngande än arbete 8-17. Jag vill ha tid med annat än bara sånt som måste göras. Men om jag inte ens kommer tycka mig ha det nu som student, hur ska jag då orka jobba resten av livet?

Och så vill jag ha massa nya kläder, nu. För det behöver man pengar. Pengar får man genom att jobba, vilket jag ju ska ägna helgen åt. Kom på att jag ska börja med terapi igen nu vilket kommer betyda att allt jag tjänar in går rakt ner i min blivande terapeuts ficka. Suck.

Men just nu är jag mest sugen på choklad. Har knarkat choklad i flera veckor nu, jag tror att det är enda botemedlet mot svensk regnig halvvinter. Det känns som om semesterresan för mindre än en månad sen är så långt borta att jag knappt ens minns den.

Jaja, ha en trevligare helg än jag kommer att ha alla bloggläsare!

image811
just det, så var det ju...sol och en varm strand och saltsmakande läppar efter ett bad..

Helga

Firefox AK (feat Tiger Lou) - Winter Rose


Kommentarer
Postat av: bloggkollega

mäh! vi ska ju ha roligt i morgon kväll! och därmed bipp!

2008-01-18 @ 21:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback