isolerad-på-jobbet-rapport..

medan fellow bloggkollega sitter på stor balkong och har champagnefrukostar dagarna i ända pulsar jag till jobbet i snöovädret. för nu har det minsann kommit snö, i alla fall i västra aros, och inte är det lite heller. sådags nu! fnys. kunde inte detta ha kommit till jul istället? nu känns det som att det kvittar.

jag har dagen till ära EN kontaktlins i. var allt jag lyckades skrapa ihop. en klar förbättring jämfört med ingen kontaktlins.. dock är det lite jobbigt att ha halva synfältet suddigt, och jag har även utvecklat ett visst dubbelseende. menmen.. förhoppningsvis kommer mina HETT efterlängtade linser idag, och sen är det över!

utöver snöpuls och kontaktlinsbrist så har so far 5-6 patienter på avdelningen fått magsjuka. detta år har verkligen fått en uuusel start! jag är tills vidare portad därifrån vilket innebär att jag får sitta och rulla tummarna hela dagen. skitkul.

nä, lika bra att börja med tumrullandet då..

bye for now

ia

och för övrigt anser jag att calici är en mycket otäck liten sak.

låt: morrissey - life is a pigsty
för tillfället är jag benägen att hålla med..



Kommentarer
Postat av: dystra

..men nu är det över. för idag ska du få vara i goda väners sällskap och hittar du inte hit så kommer vi och hämtar dig. Men håller helt med, fy för synfel! Glasögonen ska hålla och linserna vara där de borde. Min syn har drastiskt försämrasts, igen, så jag går mest runt och kisar trots hela glasögon (som iof skulle behövas böjas till lite..) och linser i koppen i badrummet. Jag förnekar tillsvidare att jag blivit en smula mer blind än tidigare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback