6 and the city!

nu sitter jag här och målar tassarna (tja. penslar på lite ofärgad nagelförstärkare iaf) med ansiktsmask med jordgubbe och vanilj i hela ansiktet.. denna plötsliga piffighet (?) beror på att jag just varit på bio. sex and the city närmare bestämt.. i trevligt och kryddade popcorn-ätande sällskap av malle-palle och kristofer.

filmen var faktiskt rätt bra. man får ta det för vad det är; massor av fancy outfits (mestadels placerade på carrie, de andra är inte lika roligt klädda..), roliga repliker (mestadels uttalade av samantha) och diverse mansrelaterad problematik.. i stora drag.
och så ställer jag mig frågan varför i helast friden carrie måsta ha BH på sig när hon ska sova? ok att sarah jessica parker har anti-nakenklausul i sitt kontrakt, men hon har ju för sjutton ett fullt täckande linne över! man sover inte i BH såtillvida man inte råkar däcka spontant efter en vild utekväll eller dylikt.. hmpf.)



nu är jag sugen på att skaffa höga klackar (jag inte kan gå i), massa apdyra excentriska klänningar (som jag skulle bli utglodd om jag knatade runt med i västra aros), ha en walk in closet med fluffmatta (som inte ryms i min lägenhet, om jag inte tar typ köksvrån för detta ändamål. men än sen? ska jag vara piffig fashionista ska jag väl ändå inte äta så mycket..) samt till och med skaffa mig en egen mr big.. ojoj.. jag är brainwashed!

nåja, i brist på ovanstående så får det duga med en 20 kronors ansiktsmask från åhléns och lite nail repair. fabulous!

kan förövrigt rapportera att ansiktsmasken är riktigt bra! hett tips.

trevlig och glamourös dag alla!

ia

låt: nick cave - disco 2000
en alternativ variant jag fick serverad på last.fm.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag blev också chockad över BH:n i sängen. Vad är nu detta, ska de aldrig få vara fria? Nej det blir faktiskt en modeflopp för Carrie. Den enda dock.

Du får iaf passa på att shoppa klackar hos mig när du kommer, här finns massor att välja på, leopard, strass, glassiga färger...

Puss

2008-07-01 @ 22:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback