arbete

Saker jag gör på ett av mina sommarjobb:
- Sitter i ett hörn och känner mig överflödig
- Går dubbelt "för skojs skull" till personer jag ändå inte kommer gå till sen..det är lite som praktik, egentligen inte helt fel.
- Besöker person som ska boendestödjas någon gång i bland (=inte ofta eftersom vi är betydligt mer personal än personer som ska ha stöd och jag är den överflödiga personen som får betalt för att göra ingenting)

Det känns rätt meningslöst faktiskt. Funderar på hur det tänktes när jag blev erbjuden jobb, det är ju liksom ingen som har semester. Troligen blir det väl mer att göra sista veckan jag jobbar men nu känns det segare än segast. Trösten är dock att jag får betalt. Och får slappa på arbetstid. Och har tid att läsa en massa spykologiska böcker som jag ska tänkas ha tid att läsa någon gång (och får betalt för det). En annan tröst är att det är fredag i morgon och alltså helg sen. Woho!

Idag kom solen tillbaka, härligt härligt. Har ätit laxpastasallad och druckit vitt vin ute på gården och nu tar jag tag i veckans tvättande. Adjö adjö.

Helga

Lasse Lindh och Timo Räisänen - Kom kampsång
nu har jag inte lyssnat på musik alls på ett tag, men förra veckan när jag var ledig lyssnades det på p3 där denna spelades mycket frekvent..

Kommentarer
Postat av: ia

ett sådant riktigt skumt jobb du har fått.. men så länge det inbringar slantar ska man väl inte vara allt för dyster. du kan ju typ sola på arbetstid! och klappa får..

2008-06-27 @ 10:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback