måndag hela veckan?

idag är det måndag. jag har först gått från jobbet in till stan i full powerwalk-speed med mina kollegor. väl på stan motverkade jag alla ev förbrännande effekter av powerwalken genom att köpa latte med chokladsås och grädde (yumsie!) och en överdimasionerad cookie. det var särdeles gott. sen gjorde jag av med några slantar på stan och efter det blev det en vild omgång body pump på gymmet. med en cookie i magen = jag var extra stark tack vare cookieenergin som frigjordes. jojomensan. dock slutade cookieenergin att verka lagom tills det var dags för att ta itu med axlarna. då fick jag akuta spagettiarmssyndrom och orkade i principus ingenting.. förrädar-cookie! banga när den som bäst behövs.

eftertränandet knatade jag jag hem i regnet och pratade i teflon. det är bra att prata ibland har jag märkt.  mycket bra. gäller dessutom att passa på när jag är utomhus eftersom min lilla källare inte är mobilsamtals-anpassad. det är ytterst dålig mottagning. men jag slipper på så vis dö av överdoserad mobilstrålning. om nu en sådan existerar?

nu har jag ätit kost. och pägg. jag har fått protein-cravings. jag blev akut päggsugen efter middagen och kokade två pägg som åts med randig kaviar. hm, undrar om päggen tänker omvandlas till muskler? protein som protein. jag kanske blir vältränad snart? tack vare mitt pägg-ätande!

nu ska jag måla om mina naglar. jag överväger att bli mer vardags-fåfäng. idag erbjöd min kollega mig att låna hennes läppglans och sedan fick jag stående ovationer i positivt förstärkande anda.. trots att det inte var min färg ens en gång. allt för att jag ska bli inspirerad till att piffla till mig lite mer misstänker jag. konspiration!

ha en sådan riktigt trevlig vecka nu alla som orkat läsa så här långt!

bye for now.

ia

låt: scarlett johanson - i don't want to grow up
inte dumt alls.

Kommentarer
Postat av: helga

nej, din källare är verkligen inget bra ställe att telefon-prata på..tur att du är ute och rör dig ibland så det går att samtala. pägg är gott, längtar till midsommarpägghalvorna!

2008-06-17 @ 15:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback