någon slags sommarledighet

Jag har varit nästintill ledig sedan i måndags (åkte och jobbade några timmar igår på min födelsedag och var tjänstgörande kontaktperson en stund i tisdags men bortifrån det). Det är grymt skönt, tror jag. Har inte riktigt hunnit fatta att jag är ledig än för det har varit rätt fullt upp ändå, men en vana har jag etablerat redan: långa sovmorgnar! Det är väldigt lätt. Och gör att dagen blir väldigt kort sen. Därför hinner jag inte göra så mycket på dagarna och blir nästan stressad av det eftersom jag har en massa grejer inplanerade, både praktiska grejer som man aldrig får gjort hemma annars och typ trevlighetssaker och slapparsaker som att bara lyssna på p3 och läsa böcker. Tyvärr har solen försvunnit vilket förstör lite..jag hade ju fantasier om bokläsande bland fåren i hagen i Stabby. Men nja, idag står omplantering av blommor, garderobsstädning och lite andra ärenden på agendan. Om jag slutar med sovmorgnarna får jag ju mer semester av tiden, men samtidigt är det ju sovmorgon som är semester...hrrm..

Japp, vad har jag då gjort sen senast? Igår firade jag en trevlig födelsedag med sushi på Yukikos och sen blåbärspaj. Grymt gott! Innan dess jobbade jag litegrann vilket gick fort och smärtfritt. I tisdags åkte jag tåg till huvudstaden och träffade Emma och sen också Lisa. Vi trotsade blåsten och satte oss på Debasers uteservering (trots att besticken nästan blåste bort..) och åt smaskiga vegburgare och en massa öl. Sen försökte vi hitta lämpligt ställe med tv för att se på matchen, när vi transporterade oss mellan den stora skärmen i Kungsträdgården och nån mysig hotellbar nära centralen hann det bli mål, så vi missade det snygga och såg bara det fula som kom strax efter. Sen tog jag sista tåget till Muppsala och somnade nästan på tåget. Men det var en mycket trevlig kväll!

Nu ska jag i alla fall sätta igång dagen med att klä på mig. Sommarlov is the new helg!

Helga

Dolly Parton - Jolene
Dolly på stadion i morgon, ska bli grymt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback