nästintill suicidal..

..men nu har jag fått tillbaka hoppet igen.

Varför händer alltid sånt här när man ska göra viktiga saker, som att skriva nödvändig (men skittråkig) hemtenta?
1) Jag sitter och skriver, det går segt men framåt...har skrivit flera sidor och sparade duktigt typ varje minut i början men sen slutar jag av någon anledning med det...
2) Tar lunchpaus och äter quinoasallad som blev kvar från i lördags (gott)
3) Datorn spontandör mitt under min lunch - PANIK! Jag kunde inte minnas när jag sparade senast, jag hade inte skrivit upp några stödord utan skrivit in allt direkt i datorn..fuck!
4) Jag försöker återuppliva datorn, men den går inte att starta...jag gör ca 20 försök och får den att leva i en halv minut högst men inte så länge så jag hinner gå in i word och kolla om dokumentet finns kvar..
5) Överväger självmord, men får lite support och lyckas efter ca 20 försök till starta datorn i nåt slags felsäkert läge (som ser helmuppigt ut, men den lever!)
6) Upptäcker att det sparats nån slags säkerhetskopia av mitt dokument  - wii! Blir jättelycklig i stället och tycker att jag gjort mitt för idag...

Men jaa, som sagt...varför får datorer för sig att dö mitt i viktigheter? Jag HATAR datorer. De går inte att lita på. Nu ska vi se hur länge den behagar leva...jaja, jag har i alla fall fått ur mig mitt datorhat.

Helga




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback