merry påsk!

jag sitter här vid mors och fars konstiga mac-dator. jag är fortfarande inte helt på det klara med hur den fungerar. call me a bakåtsträver, men jag föredrar en gammal hederlig CP.
jag har dock upptäckt finessen med limewire, och inser att det är ngt jag nog måste skaffa till min lilla CP as well. alltid något! himla käckt.. man hittar verkligen i princip ALLA låtar man är ute efter. milajki!

dagen har ägnats åt en vild omgång kortspel. plump närmare bestämt. jag kom på en hedersam andraplats tack vare mitt fegspelande. sen har vi ätit god kost och påskpägg (av ringa storlek, men jag fick mitt godisbehov tillfredsställt genom att äta upp innehållet i brorsans pägg också. obs! hade tillåtelse. han körde den hälsosamma linjen idag..)
har även lyssnat på mammas gamla skivor. van morrissons "astral weeks" bland annat. jag överväger att fortsätta mitt bakåsträvande och lyssna ännu mer på icke-ny musik. det finns så himla mycket väldigt bra sådan! skivomslagen var även de väldigt fina. ok, inte ALLA kanske. typ status quo i långt hår och utsvängd jeanskostym är väl inte så man blir alldeles till sig i trasorna, men beatles "sgt peppers lonely herats club band" är finfint! jag vill ha ett sådant som prydnad i mitt hem! hmm.. om jag nån gång får fint hemma ska jag ha en vägghylla där det ska stå diverse fina LP-omslag! kanske inte direkt revolutionerande, men väldigt fint har jag fått för mig.
..CD-skivor har icke samma prydnadsvärde direkt. mink!

detta blir ett trist och bildfritt inlägg. nu vet jag ju inte hur ni som av någon anledning läser denna blogg är lagda, men jag tycker det är väldigt mycket roligare men någon form av bild i inlägget. bara text blir så.. textigt.

nu ska jag nanna. snart åtminstone.. ska bara leta liiiite mer icke-ny musik på limewire..

ha en strålande påsk folks!

ia

låt: gerry rafferty - baker street
fick en aha-upplevelse när mamma plockade fram hans "city to city". den innehåller nämligen en låt som jag har hört flera gånger under årens lopp, men aldrig kunnat identifiera.. (eller, det är väl mest saxonfon-solot jag hört egentligen.. bland annat spelade lisa det i slutet av ett simpsons-avsnitt..) men nu så är jag upplyst (inte ynklyst) och mysteriet är löst! det är för övrigt en helt fantastisk låt. tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback