hur lockar man på får?

Denna blogg har varit lite bortglömd den senaste tiden. Ias dator har tydligen drabbats av någon slags sjukdom och behöver tillfixas, därav bristen på ålands-och valborgsinlägg. Och jag är en extremt dålig bloggare nuförtiden, vet inte vad det är som gjort att jag bara tappat det helt men så är det. Och så ska det förhoppningsvis inte förbli, jag ska bättra mig...lite åtminstone.

Idag var tänkt som en hemmapluggardag. Jag inledde dagen med en sovmorgon eftersom jag fått gå upp alldeles för tidigt i helgen då jag jobbade (i medelhavsvärmen! tur att jag har ett jobb som innebär att man får sitta ute på gården och sola en del också..). Sen lyste pluggmotivationen med sin frånvaro (i vanlig ordning). Efter att ha letat lite artiklar som jag sen inte läst och lagt upp en plan för hur jag borde plugga (eller, hur det skulle vara bra om jag pluggade..) cyklade jag till stabbyskogen för att ta en joggingtur. Jag brukar ju som bekant jogga typ minst en och högst fyra gånger per år...nu blev det här andra gången vilket är klart godkänt! Det var faktiskt helt okej trots min brist på kondition, jag hade laddat ipoden med joggingvänliga låtar jag hittat på
jogtunes. Det svåraste var att springa på spåret som fanns vilket jag hade planerat, det krävdes att man typ memorerat kartan i huvudet innan och med mitt inte så jättebra lokalsinne var det inte helt enkelt. Men det fanns så mycket andra vägar så runt kom jag ändå på något sätt, utan att veta hur långt jag sprungit men ändå...

Som en paus i joggingen hälsade jag på fåren som betar på ängen. Sjukt mysigt att man bara kunde gå in i hagen till dem. Problemet var bara att jag inte visste hur jag skulle få dem att komma fram till mig eftersom jag inte vet hur man locka på får. Katter är ju lätt, ekorrar och igelkottar brukar jag också lyckas med. Men får? Att härma deras bräkande var inte ett alternativ. Hoppas det blir fler fina varma sommardagar (idag är det ju iskallt, men åtminstone sol) så jag kan öva på mina färdigheter. Ska läsa böcker i fårhagen när jag är ledig i sommar, det ska bli supermysigt!

image912
söta gutefår!

Helgen har annars varit rätt så bra, trots jobb. Vädret har ju varit så underbart så jag bara livnärt mig på grillad korv (i fredags härutanför med Lina, Johan, Erik, Cecilia och Torbjörn och i lördags hos Ida som avskedsfest för Malin och Kristofer) och lagt mig tidigt. Lite utsökt morotskaka fick jag också igår på Johans födelsedagsfika. Och på kvällen lite sushislattar (alltså det som blir över när de gör makis på yukikos)...gott det med.

Hoppas ni haft en okej måndag!

Helga

Paramore - Hallelujah
bra joggingtempolåt!

Kommentarer
Postat av: ia

jag hoppas du kombinerade sushislattarna med lite coke slut! det enda rätta i sammanhanget.

2008-05-14 @ 07:42:54
Postat av: ia (igen)

..och angående fårlockande; jag tror det kan fungera att sjunga "bä bä vita lamm" på repeat. värt ett försök åtminstone..

2008-05-14 @ 07:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback