dazed and confused..

i've been dazed and confused for so long it's not true.. blablablaa.. nä, det är inte sant. bara senaste timmarna ungefär. men nog om det.

jag håller på med självterapi. har kommit fram till att ca 80% av mina senaste argheter beror på en och samma sak. inte okej. ska jag fortsätta så här så kommer jag end upp bitter. INTE okej!

min terapi går sådär.. efter fredagen kommer den gå bättre har jag dock bestämt. muchos bättros indeedos. då kommer nämligen min påtvingade exponering minska, vilket är positivt. i detta fall är nämligen avexponering av största vikt för ett lyckat slutresultat.

eh, ibland när jag ska vara kryptisk slutar det med att jag knappt själv vet vad jag menar..

möjligen så fattar ni dock ändå, förmodligen är så fallet.. i alla fall ni som fått lyssnat på mitt gnällande över saken i fråga.
gnäll, ält, klag.. osv.. osv.. i all oändlighet.

nu ska jag dricka en kopp marelds-te. det är torkade hallon i det och teet är nästan lite lilatonat när man häver i mjölk. vilket man givetvis gör. te utan mjölk är inte gott. inte kaffe utan mjölk heller. klag, klag.. gnäll.. ält..

till verket!

 vift vift!

ia

låt: björk - wanderlust
jag har också lite wanderlust tror jag.. ska se om jag kan göra ngt åt saken.

Kommentarer
Postat av: cecilia

jag tror på exponering, iaf förr el senare. allt annat e bara undvikandebeteende o d leder aldrig till ngn utveckling! ha! té el kaffe utan mjölk e för övrigt som älg utan bond.

2008-11-11 @ 07:40:13
Postat av: ia

i detta fall är avexponering för att undvika återfall vad jag tror funkar bäst. och det är ingen utveckling jag är ute efter, snarare avveckling :)

2008-11-11 @ 09:23:41
Postat av: helga

vad sägs om aversiv motbetingning? du kopplar ihop objektet med nåt otrevligt, typ att få en elstöt eller kräkas eller nåt. Kanske skulle funka? Jag har också mareldste för övrigt, fast mitt smakar typ inget längre...boring.

2008-11-11 @ 14:49:45
Postat av: ia

ja! ungefär som i klockwork orange! det var ju så riktigt effektivt. ett tag i alla fall.. hm.. får testa!

2008-11-11 @ 18:09:56
Postat av: cecilia

el skaffa nåt som motsvarar nikotinplåster! typ som en rolig utekväll i uppsala! té o kaffe utan mjölk e för övrigt som uppsala utan ia, snyft.

2008-11-11 @ 19:03:21
Postat av: ia

ja-aa! en rolig utekväll (eller flera) i muppsala är nog precis vad jag behöver, oavsett vilken terapimetod jag väljer! och jag ska bli en bättre (läs uppsaligare människa nästa år, ett nyårslöfte kanske..?)

2008-11-11 @ 19:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback