min helg (fotboll och martha)

Och så var det måndag igen, efter ännu en skön helg. Skön, men rätt fullspäckad. Fredagen var väl visserligen lugn med upplandsöl och sen idol (plus ben&jerry-glass!). Lördagmorgonen ägnades åt att stressa till stockholmståg (jaa, jag behöver mer än 20 minuter på mig på morgonen, särskilt om jag vill vara lite mer chic än att enbart borsta tänderna och dra på mig kläder...), men efter lite lyxig tågfrukost, tillfixning på åhléns (att prova smink och parfym är mkt bra och ett billigt sätt att göra sig fin) och inköp av ett billigt nagellack så blev jag nöjd. Efter några timmar bland allt folk i hufvudstadens centrum åkte vi ut till Solna för att dricka lite öl innan fotbollen. Jaa, jag förstår att alla som känner till min fotbollsentusiasm undrar vad jag skulle göra på VM-kvalmatchen..och det undrade egentligen jag också. Men det var trevligare att sitta på en trång Råsundaläktare än det hade varit att sitta hemma i soffan. Hmm, visserligen hade jag väl inte ens tittat om jag suttit hemma i soffan. Men det var faktiskt kul. Tyvärr blev det inga mål, det var synd. Jag satt mittemellan två andra som inte heller brydde sig så mycket, men man dras ju faktiskt med i stämningen...även om det i början kändes som om jag var ironisk när jag klappade och skrek hejaramsor...(men ironi är ju kul..)

Sen åkte jag till Södertälje en sväng och var där på söndagen. Fikade med mamma och sen med Clara och Kerstin. Fika är bra och gott! Efter det åkte jag och pappa till Stockholm igen för att gå på Martha Wainwright. Innan konserten åt vi på en libanesisk restaurang precis vid Nalen (sjukt gott var det!), när vi sitter och äter så kommer hela bandet in och sätter sig vid bordet bredvid typ. Martha såg särdeles vanlig ut, hade aldrig fattat att det var hon om jag inte kopplat ihop att jag skulle på konserten med nån vag bild av hennes utseende och det faktum att killarna som var med henne såg extremt musikeraktiga ut, kom utan ytterkläder och pratade engelska. Men det var lite tufft! Sen fick jag tyvärr inte se så mycket av henne på konserten eftersom de envisades med att börja spela först 22 och jag var tvungen att gå klockan 23 för att hinna med den sista bussen tillbaka till Muppsala. Sjukt irriterande att det inte går senare tåg eller bussar. Men den timmen jag hörde var mycket bra, och förbandet Angus and Julia Stone var också grymma.

Japp, nu har jag redogjort lite snabbt för min helg. Det är typ jobbigt att blogga när man känner att man måste redovisa vad som hänt sen sist, vilket jag gör. Därför är det optimalt att blogga flera gånger om dagen, typ "nu ska jag ta tåget", "nu sitter jag på tåget", "nu har jag köpt en klänning", "nu ska jag dricka öl och sen gå på fotboll"...det är inte lika ansträngande. Men jag har ju faktiskt att annat liv där jag inte bär med mig en dator med internet hela tiden. Faktiskt.

Nu har jag varit i skolan hela dagen och lärt mig om beteendeanalys i organisationer och snart ska jag träffa min eminenta grupp för lite intervjudiskussion och matlagande/ätande.

Adjö adjö


det lite porriga omslaget till hennes senaste skiva...


Helga

Martha Wainwright - Bleeding all over you

Kommentarer
Postat av: bloggkollega

ååååh. avundsjukus på martha-konsert. tur jag ska på cohen som kompensation iaf.. hoppas han inte hinner trilla av pinn innan konserten bara, han är ju till åren kommen :)

2008-10-13 @ 20:25:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback