soppåskriget

I mitt trapphus, i lägenheten bredvid, flyttade det in nytt folk för någon eller några månader sen. Det var i samband med det allt började. Några gånger har dessa troligen ställt ut sin soppåse utanför dörren i trappen, i alla fall har jag trott att det var dem. Vid ett tillfälle har den dessutom varit trasig så det blivit äcklig sopsaft på golvet. Det är lite äckligt tycker jag. Nån gång har någon demonstrativt ställt soppåsen precis utanför deras dörr så den är ivägen när de ska öppna dörren, vilket ju beräftar bilden av att inte bara jag skyller soppåse-i-trappen-problemet på dem. Igår när jag skulle iväg på eftermiddagen så stod det en soppåse ute i trapphuset igen. Suck. Idag var den fortfarande kvar. Suck igen. Det märkliga var bara att det verkade osannolikt att det var de nyinflyttade grannarna. Detta eftersom soppåsen tidigare på eftermiddagen igår inte varit där, och det stod en pärm lutad mot grannarnas dörr som såg helt orörd ut (eftersom man var tvungen att lägga märke till den och ta in den då man öppnar dörren) som stod kvar några timmar senare när soppåsen låg i trappen. Rimligen borde alltså inte de nyinflyttade grannarna varit hemma på hela tiden, men ändå fanns en soppåse i trappen. Skumt. När jag idag kom hem från egenterapin så stod två personer, varav den ena bor i den andra lägenheten bredvid mig (inte nyinflyttad-lägenheten) och den andra tydligen längre upp i huset och pratade, de verkade känna varandra. Dessutom hade någon hängt upp den äckliga soppåsen på mitt dörrhandtag (de två pratande i trappen var mkt misstänkta, men hävdade att de inte heller hade en aning om vems soppåsen var när jag konfronterade dem...)! Inte okej! Nu tror tydligen folk att det är jag som står bakom soppåsarna i trapphuset. Jag är högst oskyldig, och tänker göra allt för att bevisa detta!. Jag och Johan försökte rota lite i påsen för att eventuellt hitta bevis i form av typ kuvert eller något, hittade inget...förutom ett tomt cigarettpaket, det rör sig alltså troligen om en rökare.

Undrar hur detta sopkrig kommer att fortsätta.....kommer det komma nya soppåsar i trappen? kommer någon våga säga ifrån? kommer jag bli anklagad? kommer vi någonsin få veta vem som ligger bakom detta? Spänningen stiger...


Sopa!


Helga, oskyldigt anklagad för soppåsutställande i trapp...


New York Dolls - Trash
trash, go pick them up, take them lights away...



Kommentarer
Postat av: huvet

"Den som inte tar bort luddet ska dö!" ;D

2008-10-15 @ 16:36:45
Postat av: ia

men herregud! mystiken tätnar.. to be continue hoppas jag.

2008-10-16 @ 17:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback