subkulturer och håkan hellström

Jag tv-kvällar mig i min ensamhet, just nu Morgonsoffan på Tv. Det ger upphov till en del fniss, just nu handlar det visst om subkulturer. Innan det såg jag på Svt:s nya program "Dom kallar oss artister" med min älskade Håkan Hellström. Mycket trevligt program, massa Håkan som visar Göteborg, ger musiktips, kör mot enkelriktat (90 körlektioner verkar inte ha räckt..) och spelar en uuunderbar liveversion av den fina För sent för Edelweiss. Mer Håkan åt folket! Jag kan nog gå på hur många Håkan-konserter som helst utan att känna mig lurad på pengar. Det är lika värt det varje gång!

Håkans huvudbonader:
 
före: sjömanshatt (suspekt att den enda                             efter: mer traditionell hatt
sjömanshattsbild jag hittade är den där han
blir upphånglad av Per Bjurman)


Jag är trött, ska snart krypa ner i sängen. Ska försöka hålla Zorro inne i natt, han har fått ett stort och suspekt sår på huvudet...antagligen resultatet av en kattfajt med grannkatten. Det är kladdigt och äckligt och luktar illa. Jag hoppas han blir bättre snart, stora katten. Fick rådet att ta tempen på honom, hmm, vet bara inte hur jag ska börja. Det känns som om chansen att lyckas är ca en på miljonen. Kanske om jag drogar honom först? Men jag har inget knark hemma. Tyvärr. Får hoppas på att han lugnar ner sig och lägger sig och sover så kanske jag kan smyga mig på honom bakifrån med en termometer...

Nu ska jag ägna mig åt tandborstningsaktiviteter. Au revoir.

Helga

Håkan Hellström -Mitt Gullbergs Kaj Paradis
Bortsprungna katter ropar tillbaks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback