frikk!

jag vet inte om det eg stavas "frikk", men det är iaf scrubs-elliots favorituttryck vid mindre lyckade situationer och jag anammar det glatt. "mink" börjar bli lite utslitet och måste få lite semester en eller annan dag innan jag kan återuppta bruket av detta ord (som fö min kära pappa är upphovsman till, att ngt är "minkigt" = dåligt..)

jag och bloggkollega har senare vidare utvecklat mink till både iller och utter. är ngt riktigt ynka så kan man säga minkillerutter (min kille rutger), vilket är ett riktigt kraftuttryck!

men nu blev det "frikk" idag.

eh, jo.. jag kanske borde skriva vad som är frikkigt också.
jag har tappat mina shoppings skills. bara för att jag satt och filosoferade äver "vilja ha" vs "behöva" så går det helt plötsligt inte längre att handla. jag var inne på lindex för att faktiskt handla den där fluffiga myskoftan, men det gick inte. jag gick därifrån utan påse i tassarna. bara för att jag började tänka. man ska inte tänka när man shoppar, inte så himla mycket i alla fulla fall..
jag försökte plocka fram min shopping-känsla för feeling, men den var visst också på semester, förmodligen i sällskap med ordet "mink".. de ligger säkert på ngn strand och dricker mojitos, medan jag går här i sverige och säger "frikk" och är inkapabel till kofthandling.

jag behöver KBT. eller en sväng till svenska hufvudstaden. att komma hem tom-tassad därifrån är icke möjligt. borde icke vara möjligt åtminstone. en sväng på api samt lite omkringilande inne på beyond retro brukar alltid innebära några nya små grejor till garderoben. alltid.. ända fram tills nu?
*svälj*

jag känner en inre tomhet pga min nyinförskaffade oförmåga att handla. den måste fyllas med ngt..
tex blåbärspannkakor!

jag har också fått för mig att jag vill ha en fin hatt eller ngn form av rolig mössa. vilket är synd. eftersom jag ett; förmodligen inte kommer hitta ngt som stämmer in på min vision och två; OM jag mot all förmodan skulle hitta ngt av dessa huvudbonader så skulle jagförmodligen ändå inte vara kapabel till att köpa denna.

hm, mycket text och nada pics. PLUS gnäll.

ni som kommit såhär längt får några extra poäng på karmakonto av mig..

ia

låt: sugarplum fairy - far away from man
de är bra. och pratar dalmål. tack och lov sjunger de dock inte på dalmål.. det är vi alla glada för.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback