allmänt otrevlig tisdag

Hudikhelgen var väldigt trevlig! Vi hann med både lasagne, rödvin, dumlekladdkaka, stora mängder sing-star-sjungande och hälsosamma promenader både i stan och på landet. Och den väldigt närproducerade ostkakan var fantastiskt god! 

Idag är dock en inte alls lika bra tisdag. Jag var patologiskt trött i morse och kände mig knappt levande när jag tvingade mig upp efter ändå drygt åtta timmars sömn. Är konstant trött trots sovande, why? Sen har jag haft otäck huvudvärk hela dagen. Liksom svidande, som känns som den stör tankeförmågan och den vägrar påverkas av alvedon. Dessutom har jag nog magkatarr, igen. Alltså, även svidande magont. Dessutom har jag ägnat mig åt artiklar och kodande av formulär hela dagen, roligare kan man ju ha. Nu är jag i alla fall hemma, har småätit lite för det hjälper. Köpte en stor påse tröstgodis som gjorde det hela lite bättre, men nu är det kanske dags att försöka fixa någon mat. Om bara dumma huvudvärken ville gå över nån gång...(självklart hade jag planerat att träna idag, så är det alltid när jag inte mår bra...kan det vara den planerade träningen som framkallar sjukdom?). Jag hoppas att onsdagen blir en bättre dag än denna...

Bloggen är mycket bra att ha för att gnälla i! Men nu ska jag inte gnälla mer utan laga mat och sen lägga mig i horisontalläge och typ titta på dåliga tv-program och äta godis. Såna här sjukdagar är det synd att man inte har fler dåliga kanaler med meningslösa skitprogram att vila ögonen på..

Förresten så har vi fått nya initios. Johan trodde först att det var ett brev som innehöll en anmälan från HSAN och blev jätterädd. Men det var en hel massa initios-lappar och några pennor, betydligt lindrigare.

Adios

Helga

Mariee Sioux - Love Song
söt "the cure"-cover...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback