godmorgon jobbfrihet!

Att kalla det semester är kanske lite i överkant, men jag är åtminstone ledig i två veckor innan t10 drar igång med uppsats och neuropsykkurs. Vackert väder är det också, även om det var soligare i morse. Jag äter frukost och ska snart bege mig ut på stan och inhandla lite skumpa och smulpajsingredienser. 

7 veckors sommarjobbande är slut och det kändes nästan lite sorgligt igår kväll då jag efter att ha lämnat in mina nycklar fick vänta på att bli utsläppt från psyket. Jag kommer dock inte att sakna de knasiga arbetstiderna, det är inte riktigt min grej att gå upp halv sex vissa morgnar och jobba kvällar och helger. Sån här mer akut sjukvård är nog inte riktigt heller min grej (och det här var ju ändå "bara" psykiatri..), är nog för ospontan för det. Jag vill ha koll på vad som ska göras och kunna planera min dag, jag ser inte riktigt nöjet i spänningen med att det när som helst kan tjuta ett överfallslarm (vilket innebär springa i trappor och sympatikuspåslag) eller att någon börjar krampa i korridoren. Näpp, mer inrutade besök och arbetsuppgifter känns skönare tycker jag. Kanske bra att jag ska bli spykolog i stället för sjuk sköterska eller läkare då...

Denna vecka blir trevlig. Idag ska jag försöka henna mitt hår och kanske få lite besök. Sen ska jag slappa i två dagar och på torsdag åker jag till Gbg för att möta upp Ia och registrera mig på psykologiska institutionen. Sen blir det hem till Trollhättan för att sedan åka tillbaka till Gbg för Way out west på fredag och lördag! Spelschemat ser bra ut om man bortser från några krockar (glasvegas-röyksopp är jag mest besviken på, kan de inte lägga dem på olika tider??) och enligt väderprognosen ser det än så länge ut som om regnet som visst ska komma i veckan ska försvinna lagom till på fredag. Bra där! 

Fan, nu spelar de sommarplågan "Rap des armas" på p3, och jag som kämpat länge för att bli av med den från min hjärna lär ju få börja om på nytt igen. 

Idag ska jag också henna mitt hår igen! Har en ful utväxt och hoppas på lite rödare effekt trots att mitt hår är rätt mörkt. Spännande ska det bli!

Helga

Wheatus - Teenage dirtbag
igår innan jag somnade kom jag helt apropå ingenting att få denna låt på hjärnan...det var ju bara typ tio år sen eller nåt. Men den är riktigt bra! Och videon minns jag mycket väl, för det här var på den tiden då jag tittade på musikvideor på tv vilket jag helt slutat med (jag antar att såna kanaler och program fortfarande finns...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback