allmänt shoppingsug (cravings! vill ha! men vet inte riktigt vad..)

Jag har drabbats av en enorm shoppinglust. Lämpligt nog kommer den när jag har ungefär 40 kronor kvar på kontot och det dröjer nästan en vecka till löning (ja! lön! kanske lite mer än det sedvanliga studielånet! men å andra sidan ska det räcka till mycket..). När jag tittar i min garderob inser jag att jag inte har några kläder alls (att garderoben är proppfull har absolut ingenting med saken att göra), varje morgon klär jag bara på mig något som funkar att ha under cykelturen till och från jobbet och därför känns det jättejobbigt när jag är ledig och måste klä mig "på riktigt" och inte har något fint. Det är ganska behändigt att jobba i scrubs, man har inte så många val. Vissa morgnar när jag klockan halv sju stövlar in i omklädningsrummet kan jag till och med tycka att det är tillräckligt jobbigt att välja vilken färgkombination jag ska välja (blå eller vit över respektive underdel?) eller ifall jag möjligen ska ha den söta blå scrubsklänningen (som är min favorit men som jag fryser i om det är för kallt). Men det är ju rätt skönt att dra på sig sin jobbuniform och känna sig som alla andra. Och så behöver man ju faktiskt inte köpa så mycket nya kläder när man inte har så mycket tid till att använda dem, det är ju ändå ingen som ser vad jag har på mig ifall jag bara stannar hemma på kvällen efter jobbet. Nu har jag dock världens shoppingcravings! Det är inget speciellt jag vill ha, men jag vill samtidigt ha allt! Måste ta tag i detta någon gång när pengarna börjar rulla in, något ynka plagg kan jag väl få unna mig då tycker jag....eller två..tre, till billigt pris. 

Idag har jag varit i skogen och plockat blåbär. Det var mysigt, men en ondskefull myra bet mig i benet så nu svider det. Jag fick nästan ihop en hel liter, och då var det ändå rätt utplockat på sina ställen. Nu ska jag avgöra en visit på banken för att få in lite trevliga pengar på kontot. 

Helga

The Smiths - There is a light that never goes out
detta är nog min favoritlåt, den jag skulle säga om någon skulle hålla en pistol mot min tinning och tvinga mig välja. fick lite morrissey- och smithssug av att läsa Människohamn där citat dyker upp här och där. 

Kommentarer
Postat av: ia

i feel the same way. vi kan döpa om ynka blogg till shoppingcravings-bloggen! jag vill ha randiga tröjor och fina strumpor.. finns sådant i göteborg?

2009-07-22 @ 18:44:48
Postat av: cecilia

jag känner likadant, jag med!

2009-07-23 @ 04:13:43
Postat av: helga

randiga tröjor finns säkerligen i en sån sjömansstad som göteborg! jag vill ha en stor randig tröja som man typ kan bo i...

2009-07-23 @ 08:38:05
Postat av: Syster D

Jag har carvings om diverse saker: shopping, godis, champange (!), sömn...

Postat av: huvet

...och choklad!

Det är alldeles för mycket månad kvar av pengarna denna månad...

När ska ni till Gbg?

2009-07-23 @ 13:51:12
Postat av: ems

ett litet tips angående den kalla scrubsklänningen: här på KS verkar det som att dom scrubade systrarna har någon form av tävling i märkliga färger på leggings under klänningen - en vidareutveckling av dom märkliga foppatofflorna kan hända?



jag har också fått ett återfall av morrissey-/smith-lyssnande. det får mig att tänka på good old days när vi tex delade hem, när allt inte handlade om förnuft utan mer om känsla.



åh, vad jag saknar dig helga!

2009-07-24 @ 10:47:20
Postat av: Helga

Ems: jag saknar dig också och den där lite mer omogna tiden då man faktiskt inte behövde tänka igenom allt så mycket...har tänkt på det också! nu är vi vuxna och förnuftiga!



haha,jag har sett mycket märkliga klänning-leggingskombinationer på NÄL (norra älsborgs länssjukhus eller nåt sånt) också, ganska vidrigt ibland...funderar på att piffa till det med chockrosa elelr orangea leggings...eller också inte..

2009-07-25 @ 10:00:51
Postat av: Helga

huvet: Men snart borde väl pengarna börja trilla in! Vi ska på way out west-festival i gbg den 14-15 augusti. Kom o hälsa på i Trollhatten nån gång!



ida: nu blev jag också sugen på champagne! skumt...gärna rosébubbel med jordgubbe i som på valborg.

2009-07-25 @ 10:02:43
Postat av: huvet

Ja, nu är jag rik igen :D

Undrade om Gbg eftersom vi ska stanna till där under vår semester, men tyvärr inte när ni kommer vara där. Men bergochdalbanan Balder(?) ska jag oxå åka!

2009-07-27 @ 13:41:23
Postat av: cecilia

när d började snackas shopping blev d liv i kommentarerna ;)

2009-07-29 @ 01:17:45
Postat av: Helga

Jaa, shoppingsug verkar alla kunna relatera till!



Hedvig: när ska ni till gbg? stanna till i trollywood också vetja!

2009-07-29 @ 19:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback