henna for hair!

nu har jag också gjort ett försök med henna i mitt hår, och resultatet blev faktiskt inte alls så dumt!

jag följde min
henna for hair-instruktion till punkt och pricka;
1:blanda hennapulvret med massa citronsaft, typ 2,5 dl i mitt fall, till potatismos-konsistens.
2: låt stå massa timmar, 8-12 ca.
3:blanda ut med mera citronsaft (plus lite flytande honung) till tjock yogurt-konsistens.
4:gegga in det hela i håret, som är nytvättat och torkat.
5:plasta in med palstfolie
5:låt verka i några timmar, 4 rekommenderat men jag orkade bara 3..
6:skölj ur. det tar ett tag...
7:voila! red head!

tror att färgen dessutom ändras lite första dagarna. i går var den mer orange men nu börjar den mörkna lite.. oxidation?


före


under


efter

det är riktigt roligt att vara red head. det har jag aldrig testat förrut faktiskt..

nu ska jag snart åka ut till lumnäs en sväng. tror jag ska ta och måla lite på en vägg.

puss ia

låt: the jayhawks - save it for a rainy day
hennafärgning är en utmärkt sysselsättning en regnig dag! och att lyssna på jayhawks också..

Kommentarer
Postat av: cecilia

snyyyggt! :D

2009-07-11 @ 16:19:02
Postat av: helga

vad fiiint det blev! jag ska också henna mig igen snart, ska bli så riktigt spännande...

2009-07-11 @ 18:17:31
Postat av: ia

tack snälla ni. det är skoj att vara ginger spice faktiskt! minus de vita slingorna då :/

och helga, om du kör med citron- och honungsmetoden blir det inget grynigt eller smuligt alls!

2009-07-12 @ 11:39:56
Postat av: Mariama

det blev ett snygt resultat!

Postat av: E

gå in på min blogg och rösta fram veckans blogg :)

2009-07-12 @ 12:35:47
URL: http://stvarnostt.blogg.se/
Postat av: /M;

Jättefint det blev =)

2009-07-12 @ 12:43:22
URL: http://mobina.blogg.se/
Postat av: huvet

Verkligen snyggt! Får man se bilder sen om det ändrar färg? (ton menar jag ju ;) )

2009-07-13 @ 07:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback