ledig dag med plikter

Idag är jag ledig! Jobb hela helgen och sen en ynka dags ledighet. Men kommande helg är jag åtminstone helledig, då får vi troligen besök och ska med det besöket besöka liseberg (mycket besökande blir det!). Har sovit bort halva förmiddagen, men jag är sjukt trött så jag prioriterar det. Dumma trötthet! Har en halvlång initios-lista på saker att göra idag. Just nu är jag fast på första punkten (tvätta), sen har jag även lite trevliga aktiviteter som biblioteksbesök och lyssna på sommar kl 13. Halvtrevliga saker som att läsa på om ECT (inför fredagens medföljande då jag blivit hotad med skriftligt förhör) och kanske lite om motiverande samtal (efter att ha fått varit på ett liknande sådant igår vilket faktiskt var otroligt spännande). Troligen bortprioriteras dessa aktiviteter för läsande av Människohamn vilket faktiskt lockar mer en ledig dag såhär. Sen borde jag också ("det skulle vara bra om jag...") omsy lite kläder som jag haft liggande på hög sen långt innan flytten, packa upp mina sista grejer som ligger i en hög på bord och stolar i sovrummet och baka bröd. Städa ligger högt upp på listan också, men det vill jag faktiskt inte göra på min lediga dag utan vi får försöka få till det på torsdag i stället. 

Jag är lite trött på det här mysko vädret. Idag är det minsann fint, ser det ut som. Men kallt! Och solen går i moln hela tiden, så jag har inte ens lust att placera mig på balkongen. Kanske skulle man baka lite kladdmuffins med hallon i i eftermiddag? (haha, jag känner mig som en hemmafru...men jag har inte så mycket annat att göra). 

Här kommer i alla fall ännu en somrig bild, favorit i repris då vi tog en nästan likadan förra sommaren. 

Helga

God help the girl - Funny little frog
från en jättemysig skiva, om jag förstått det hela rätt ligger Belle&Sebastian-Stuart Murdoch bakom det hela som visst är soundtracket till en musikalfilm han skrivit..här är iaf en Belle&Sebastian-låt i ny tappning. 

Kommentarer
Postat av: ia

det är lite desperate housewife över dig här.. jag tycker du ska göra revolt mot alla måsten och läsa i människohamn.. den är bra!

2009-07-14 @ 13:02:13
Postat av: helga

japp, jag ska..fast först ska jag till biblioteket en sväng och se om jag hittar nåt mer kul. Och blåbärhallonkladdmuffinsen och brödet blev så riktigt goda så nu har jag massa gott att mumsa på till bokläsandet!

2009-07-14 @ 15:09:17
Postat av: Syster D

Vilken härlig bild!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback