söndagshuslighet

Jag bakar bröd och lyssnar på trevlig musik, närmare bestämt en way out west-playlist på spotify. I helgen har jag solat utan att bränna mig (bra där!) och läst bok på en klippa. En hel massa bad blev det också, för det lite sämre vädret kom hit först i natt. Nu är det nästan skönt att det är lite mer vanlig svensk sommar och moln, man orkar ju göra något och slipper vakna helsvettig om nätterna. Det kan väl regna lite i morgon kväll och på tisdag förmiddag och sen bli fint sommarväder med sol och sånt igen? 

Nu har jag haft min första lediga långhelg och det dröjer ända till slutet på juli innan nästa kommer. Jag vill ha ett kontorstidsjobb och det känns faktiskt rätt fantastiskt att det här troligen är sista sommaren jag jobbar med något som jag sen inte kommer att hålla på med. Betald semester är också något som verkar rätt så trevligt om jag ska vara ärlig. Dock är det skönt att jobba lite som omväxling till allt pluggande och det flyter på och är till och med spännande. Eftersom jag alltid kommer att ha sekretessbelagda jobb så är det ju inget att blogga om egentligen...

Way out west ska bli mycket trevligt! Ser fram emot lite festivalande för det var riktigt länge sen, även om det är en bekvämlighetsfestival där man slipper tält vilket också känns rätt befriande. Dock hade jag också velat vara på Way out west förra året och se Broder Daniels sista spelning, det hade nog varit rätt magiskt trots att jag inte är en liten pandatjej (fast de små pandatjejerna som finns nu var väl knappt födda när BD började sin karriär...om det ens finns pandatjejer? är alla emos nu eller?). 

Näpp, nu ska jag titta till mina kära bröd och sen ska jag laga lite mat. Kram alla kära vänner, saknar er här...det är trist att inte kunna snacka skit, dricka öl på Bryggan eller äta glass i solen i gott sällskap. 

Helga 

Amadou & Mariam - Je pense à toi
söt liten låt!

Kommentarer
Postat av: cecilia

vi saknar dig också!! va mysigt m brödbak o bokläsning o sånt :)

2009-07-06 @ 04:08:39
Postat av: cecilia

2009-07-06 @ 04:09:20
Postat av: syster D

saknar dig med! Vi får gört ett ändå..



Jag har kalkylerat lite och tror inte jag kommer att hå råd med way out west. Ska upp på Kluk-festival om ett par veckor och troligtvis uppsala reagge festival veckan 33.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback