första pol-patienten..

nu har jag haft min allra förstaste pol-patient. det kändes precis som när jag var en ynka liten sjukgymnaststudent, bortsett från att ingen brydde sig ett dugg om vad jag sysslade med. jag satte av bara farten igång med att redogöra för hon som skall lära mig journal III-systemet vad jag sysslat med därinne med patienten, men sen insåg jag att hon faktiskt inte var intresserad av vad jag sysslade med. jag får göra precis hur jag vill med mina patienter. how weird isn't that?

det gick så bra med min patient. på 30 minuter hade jag tagit grundlig anamnes och undersökt allt axligt jag kunde komma på (+ nack-screening för att vara på den säkra sidan) med rätt otvetydligt resultat. ett stycke impingement. då var det bara att leta fram axelina och kopiera några passande övningar tänkte jag optimistiskt. först hittade jag inte axelina-pärmen. sen hittade jag inte rätt kapitel i pärmen. sen funkade inte kopiatorn. sen skrev kopiatorn ut A3-format. efter en halvtimme hade jag bråkat färdigt med det jädra träningsprogrammet och då hade jag inte ens hunnit instruera. mkt pinsamt. jag kände mig helt oproffsig..

mina nästa patienter kommer på onsdag. två stycken nybedömningar, där båda ska ner i bassängen. det känns inte allt för betungande. hoppas bara att kopiatorn samarbetar!

nu ska jag sticka på min åre-mysse.

pussel på er!

ia

låt: animal collective - my girls
de är inte fullt lika skumma som vanligt!

Kommentarer
Postat av: Syster D

Visst är det läskigt att man får göra precis vad man vill.. och man gör det också. Tur är så verkar det som om det oftast blir bra! Men kopiatorer är dumma.. jag hade ett liknande fall en gång.. pat avbokade sitt nästa besök... hrm....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback