hänt i helgen

Jag sitter i Trollhättan med datorn i knät och ska om en timme ta någon obskyr buss till någon håla (Grästorp I think..) för vidare färd mot Uppsala. Tänkte bara sammanfatta min helg lite, för de som är intresserade...troligtvis inga..men det kan ju vara bra för mitt eget minne åtminstone ifall jag blir dement och börjar gå tillbaka och läsa bloggen för att ha koll på vad som hänt i mitt liv.

Kom hit i fredags och det känns jättelänge sen. Började med att inhandla nödvändigheter som vin och räkor och vänta på att Johan skulle sluta jobba över. Sen kokade vi musslor (i vin, grädde, lök och vitlök! Mums!) och åt tillsammans med de vanliga räkmackorna med oljig majonnäs. Sjukt gott! Det finns nog inget godare. Det var en mycket bra början på helgen!

På lördagen gick vi på stan, shoppade mer vin och bokade hotell i Köpenhamn till i påsk. Sen lagade vi soppa och bjöd en kollega till Johan med pojkvän...antar att det är sånt som kallas parmiddag. Eh, läskigt. Vi försökte dock ursäkta oss med att det faktiskt bara var så att vi skulle titta på melodifestivalen tillsammans. Det var faktiskt inte så farligt....(och schlagerspektaklet var ju intressant, jurygrupperna röstade ju olika allihop och Mums (Måns) förlorarmin när han insåg att svenska folket gav honom alldeels för få poäng för att han skulle kamma hem det hela var oslagbar...)

Igår åkte vi på utflykt till våren. I Trollhättan var det molnigt, visserligen fina snödroppar i rabatten men ändå inte direkt vårigt. Ute vid kusten var det däremot strålande sol och kändes verkligen som en vårdag. Vi satt ute och fikade i solen och gick en promenad på hala klippor (och hittade krabbskal), ljuvligt. Blev även bjudna på mat och efterrätter vilket var mycket praktiskt.

Och idag har jag varit en sväng till psykakuten och en psykavdelning. Trodde det var någon slags sommarjobbsintervju jag skulle på, men det var väl snarare information och allt verkade helt klart. Även fast jag hade noll koll på vad jag gett mig in på, så nu verkar det som om jag mestadels kommer att hänga med missbrukare i sommar. Ja, det gör jag ju inte så himla mycket annars så det kan väl vara nyttigt. Jag får väl lära mig mycket matnyttigt om knark och öva på motiverande samtal. Det kändes lite speciellt att vara i sjukhusmiljö igen, den där klassiska avdelningslukten som man aldrig kommer ifrån. Sen hade jag en lucnhdejt med Johan i sjukhusrestaurangen och satte mig på en buss tillbaka till lägenheten. That's it, min helg. En väldigt trevlig helg faktiskt. Nu ska jag tillbaka till vardagen igen (med tiden blir det mindre och mindre vardag och mer och mer helg märker jag...det är kanske inte riktigt okej, antar att jag kommer få slita i höst i stället...)

Helga

Emmon - Teenage Kickers
roligt låtnamn och lite blippig dansmusik à la emmon...

Kommentarer
Postat av: Syster D

Din helg låter fantastisk! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback