across the universe!


jag har just sett en sådan riktigt god film!

alla som tycker om musik i allmänhet och the beatles i synnerhet bör se den! efter att ha sett den här jordgubbsfilmen vill jag gärna geniförklara the beatles lite extra. vilka.. låtar! hallelujah moment x flera. och evan rachel wood kan sjunga! det hade inte jag fattat.. och jim sturgess är söt som en kaka, även detta faktum hade undgått mig (ja, han kan sjunga han med for your information)

åååh. jag vill OCKSÅ kunna sjunga ju! dumma dåliga sånggener! i blame mops and pops! hm. undrar om det finns singstar m beatleslåtar månne? neee.. förmodligen inte. de verkar hålla hårt på sin musik, snålvisparna!


här har vi jude. donnie darko-creepy bild. sånt gillas! se så söt han är, trots att han just mördat några strawberries.


lucy och hippiebuss. lucy är radikal, men ingen marilyn manson i sikte so far.. det tackar vi för. jim sturgess är mkt sötare.


celebirty spotting 1; bono som dr roberts. han framförde en fantastisk version av "i'm the walrus"


celebrity spotting 2; salma hayek som sexy nurse.


celebrity spotting 3; eddie izzard.

jag kan ge en snabbversion av filmen;
pojke flyttar till england. pojke möter vän. pojke möter vän syster och blir kär. pojke målar av syster-flicka på vägg och blir jagad av polis. flicka blir kär i pojke och de pussas. sen blir de hippies. sen blir det vietnam-krig. flicka protesterar mot krig och pojke målar jordgubbar. sen blir det lite sorgligt ett tag och sen träffas de igen uppe på ett tak. allt till en massa egenhändigt framförda beatleslåtar. så fint!

nu sitter jag och spotifylyssnar på hela soundtracket..

ia

låt: joe cocker - come together
jo, han dyker också upp på ett hörn!

Kommentarer
Postat av: Helga

Åh, vill se vill se! Jag Vicky Cristina Barcelona igår och blev helt barca-sugen! I övrigt var den också bra, mycket vackra människor och miljöer...

2009-05-09 @ 11:52:55
Postat av: ia

filmen kan varmt rekommenderas. och jag i min tur vill se vicky christina barcelona såklart. man skulle sett den innan ist för efter barcaresan känns det som. eller så är det bara att åka dit en vända till!

2009-05-10 @ 12:22:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback