another rainy day in trollhättan

Det här måste vara den värsta tiden varje år. Mörkt när man vaknar, mörkt på eftermiddagen, och så regnigt och grått däremellan. Åtminstone har det varit så här både idag och igår. Att sitta hemma och försöka koncentrera sig går sådär just nu, i stället för att fortsätta mitt fredsmäklande med SPSS (och hoppas på ett framtida samarbete..) har jag gått ut en sväng (bäst att passa på medan det fortfarande är ljust). Jag gick till biblioteket för att låna en ny bok av Klas Östergren (eller Klass Estergrens som han kallas på lettiska) eftersom Fantomerna var så himla bra. Dessutom köpte jag ett antal garnnystan till min blivande halsduk som redan är betydligt dyrare än en H&M-halsduk (och då räknar jag enbart garnkostnaden och ej arbetskostnaden, som kanske visserligen inte är så hög på H&M heller ifall de fortfarande använder barnarbetare). Men det kanske inte är så att man stickar halsdukar för att man inte har råd att köpa nya, utan har något med själva aktiviteten stickande att göra. Jag måste i alla fall skynda på med stickandet för jag vill ha den typ dubbelt så lång och den får gärna bli klar innan snön börjar smälta i vår, dessutom tänkte jag försöka mig på en matchande mössa när den är klar vilket väl är typ aldrig. Sticka är lämpligt att göra till tv- och filmtittande och inte förenligt med bokläsande.

Nu ska jag fortsätta undvika uppsats genom att till exempel diska lite. Under tiden hoppas jag på att få mail fulla med klarheter och visdomar. Jag har mailbombat alla mina tre handledare både igår och idag men fortfarande inte fått något svar så jag börjar bli lite frustrerad. Och stressad....


så här vill jag ha det nu! barfota på en strand, inte med varma tofflor i en lägenhet med regn utanför fönstret...

Helga

Markus Krunegård - Hollywood Hills
du har varit ihop med leonardo dicaprio, du har varit med joaquin phoenix i hollywood...

Kommentarer
Postat av: ia

oj, du diskar för undvikande av uppsats alltså. om jag hade en uppsatsa att skriva, skulle jag diska då? har nämligen ett diskberg from hell här..

Postat av: Anonym

hm.. men snart är det vår! Då kan vi slänga av oss alla lager värmande kläder igen. Men innan dess måste du ju hinna använda din halsduk!

2009-11-03 @ 20:13:41
URL: http://villduvetavadjagvet.blogg.se/
Postat av: Helga

Ia, du kan få min uppsats och en deadline innan jul så lovar jag att det blir fart på diskandet!

2009-11-04 @ 08:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback