att göra i Trollhättan (när/om man tröttnar på slussar..)

Det finns annat att göra i Trollhättan än att titta på slussar (något som samtliga besökare fått erfara är den stora turistattraktionen). Man kan till exempel gå på promenader, detta finns det otaliga möjligheter till. När man tröttnar på promenader som utgår från centrum så kan man hoppa på valfri lokalbuss och åka till något ytterområde. I söndags åkte vi till ett mindre glamoröst sådant och ägnade oss åt socialturism i form av att spana in lokala ica-butiken, titta på folk och försöka lista ut var bästa kvällshänget finns.


kanske vid fritidsgården?

Sen var vi givetvis tvungna att köra lite "Trollywood"-turism också, nu pratar jag inte om den berömda walk of fame igen utan större grejer än så...den storslagna Fucking Åmål-bron!


originalet


kopian

Därefter fortsatte promenaden mot Trollywoods högkontor - Film i Väst. Det är här det händer!



Sånt här kan man roa sig med i Trollhättan på en söndag. I kväll ska man dock inte vara i Trollhättan alls utan i Göteborg och närmare bestämt på Liseberg för att lyssna på älskade Håkan Hellström som spelar där!



Nej, nu ska jag återgå till datainmatning och telefonförsök.

Helga

Håkan Hellström - Tro och tvivel
uppladdning!

Kommentarer
Postat av: ia

håååkaaaan! jag vill klappa honom! är f.n ute i lumnäs och får nöja mig med att klappa på eddie som då tuggar på min hand.. det skulle aldrig håkan göra!

2009-09-18 @ 17:46:36
Postat av: huvet

Jasså, det finns mer än slussarna? det missade jag...

ia: kommer det nån bild på tuggande ligisthuden snart? =)

2009-09-18 @ 19:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback