antikrundan..

idag har jag och tre kollegor invaderat den årliga samlarmässan i hudiksvall. jag har köpt en massa halvonödigt krafs jag inte behöver alls (men tycker det känns väldigt trevligt att vara ägare till).



några av pryttlarna; salt- och pepparkar, röd plåtlåda, gul plast-kalleanka samt rund keramikuggla.

det är SÅ roligt med antikrundor! jag blir alldeles till mig och får pulsökning och adrenalinpåslag när jag hittar saker jag gillar. ungefär som när jag är i farten i en 2nd tass-butik.
i sommar ska jag och mamma antikrunda oss i massor! då ska jag hitta svarta bakelitskedar och en teakspegel. och kanske kanske en stringhylla. fast stringisar vill ju resten av världen ha också, så jag misstänker att det kommer gå sådär.. men the chase is better than the catch, eller hur det nu var?

puss ia

låt: mitt piano - små små steg
hörde denna på P3 typ förra året ngn gång och blev helt förtjust. fattade dock aldrig vad låten hette, men så ramlade jag över den och nu måste alla andra också lyssna. söt!

Kommentarer
Postat av: Helga

Vad roligt, jag som just tänkte att jag ville lyssna på "mitt piano" och undrade vad den låten jag tänkte på hette..och så var det ju den! på indieklubben spelade dom också "mitt piano" fast "du säger ingenting, det säger allt"...en sån riktigt god indiklubb!

2010-04-12 @ 19:41:10
Postat av: Helga

Meh, jag skrev ju en kommentar. Om Mitt piano som jag precis tänkte att jag skulle lyssna på och så tipsade du om den låten jag tänkte på. På den så riktigt goda indiklubben i trollis spelade de också Mitt piano, men "Du säger ingenting, det säger allt". Och såna riktigt fina pryttlar du köpt! jag vill också pryttel-och teakhandla..det är så riktigt fint.

2010-04-12 @ 19:53:30
Postat av: Helga för tredje gången

haha, nu fick du två kommentarer bara för bloggen segade sig! plus en bonuskommentar för att jag var tvungen att kommentera det.

2010-04-12 @ 19:54:08
Postat av: cecilia

verkligen snyggt. var fick du tag i pingvintavlan?

2010-04-13 @ 06:40:16
Postat av: popps

Jättetjusigt. Du är på väg att skapa ett riktigt "drömhem".

Ha det bra

Pappa

2010-04-13 @ 09:35:19
Postat av: ia

tack snälla alla! cecilia; pingvintavlan köpte jag på min och helgas kulturrunda på öland.

2010-04-13 @ 14:56:37
Postat av: hedvig

Ja, jag blir riktigt inspirerad! Jag tror jag måste ta en vända till Erikshjälpen på lördag... :)

2010-04-13 @ 19:05:14
Postat av: Anonym

teak är det trevligaste av det trevligaste. Har jag hävdat länge. Och stringen är här för att stanna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback